Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2007 #2 Skrevet 6. oktober 2007 ehh...nei ! engangstønad er jo fordi mor ikke har tjent opp retten til fødselspenger. og fars rett til perm avhenger av mors rett.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2007 #3 Skrevet 6. oktober 2007 Jeg er så irritert på det der med pappaperm! Jeg jobber som vikar, og derfor ikke jobbet så mye som 50% eller mer..og derfor mister vi de 6 ukene. Hørt noe så borti natta???!!! Dårlig at pappan ikke får tid sammen med barnet sitt, pga jeg ikke har jobba i 50% eller mer.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2007 #4 Skrevet 6. oktober 2007 Ja urettferdig. Jobbet 100% frem til permisjon med førstemann. Men siden det ble to tett så ble det engangsstønad. Grrr..
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2007 #5 Skrevet 6. oktober 2007 du er klar over at du ikke mister retten til fødselspenger fordi du får to tette? for fødselspenger gjelder på lik linje som lønn/sykepenger når det kommer til å tjene opp retten til fødselspenger?
LisaColli Skrevet 6. oktober 2007 #6 Skrevet 6. oktober 2007 er det ikke sånn at når du har jobbet under 50% overføres fedrekvoten til mor? ta en titt på nav.no du, jeg er ganske sikker på at du kan få dem istedet!
Kanutten & småen + Lucia Skrevet 6. oktober 2007 #7 Skrevet 6. oktober 2007 Far kan ta perm selv om mor har fått engangsstønad. Men da må mor jobbe, studere e.l. Tror det går om man er registrert som arbeidssøker også. Her gjorde vi det sånn at jeg registrerte meg som student og pappaen tok ut permisjonen. Jeg fikk engangsstønad..