Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2007 #1 Skrevet 6. oktober 2007 Heisann. Jeg bare lurte på hvordan det går med deg? Skal du føde på Gjøvik eller Elverum? lurifaksen
Birgitte82 Skrevet 6. oktober 2007 #2 Skrevet 6. oktober 2007 jeg lurer også er så spent!! slimproppen gikk med meg i dag, så nå håper jeg fødselen er like rundt hjørnet for oss begge!!
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2007 #3 Skrevet 6. oktober 2007 Jeg synest det var så dumt at jece ble så lei seg av dette med vannavgangen... lurifaksen
torisve Skrevet 6. oktober 2007 #4 Skrevet 6. oktober 2007 Jeg traff jece på onsdag og det gikk greit tror jeg.. Hun var kjempelei, men dem hadde sagt att hun kunne gå i flere uker til... Ble jo forestilt å bli satt igang, men ble i stede sendt hjem.. Stakkar jente!! Hun skal føde på Gjøvik!!
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2007 #5 Skrevet 6. oktober 2007 Får håpe hun blir fornøyd. Var det jordmor eller lege som hadde vært så fæle eller? Jeg skjønner jo at det er kjedelig med motstridende meldinger, men det er jo ikke alltid like lett å bestemme om det er sikker vannavgang eller ikke da. Man må observere en stund og ta en del prøver og slikt. Jeg håper hun skjønner at det er derfor det fort kan bli litt mye frem og tilbake. Jeg vet jo ikke hva som har skjedd, men skjønte jo at de først hadde sagt at vannet hadde gått og så sa de at det ikke hadde gått likevel. Huff - det er kjedelig å måtte omstille seg fra det ene til det andre iløpet av kort tid. lurifaksen
torisve Skrevet 6. oktober 2007 #6 Skrevet 6. oktober 2007 Var vel legen som sa att hun skulle bli satt igang, og jeg tror det var han som sendte henne hjem også..
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2007 #7 Skrevet 6. oktober 2007 Kjedelig dette. Men har hun byttet sykehus på grunn av en lege? Det er jo lite trolig at hun møter igjen denne legen om hun kommer inn og skal føde? Da er det jo jordmødrene hun skal forholde seg til? Men jeg skjønner at hun følte det ble dumt altså. Men tenk om hun hadde blitt forsøkt satt i gang da og det ikke hadde skjedd noe iløpet av et par dagar. Da måtte de tatt keisersnitt og det er jo best å unngå om man kan. lurifaksen
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2007 #8 Skrevet 9. oktober 2007 Jeg bare lurte veldig på om det var jordmora eller legen som du reagerte på? Jeg skjønner jo at du opplevde det veldig frem og tilbake slik som du forteller det her i et tdl innleggg, men det er jo viktig å undersøke flere ganger med ulike tester og UL for å vite sikkert om det er vannavgang eller ikke. Og det er ingen som kan ta på seg skylden for at riene dine stoppet som du sa. Og det er jo ikke veldig smart å sette i gang fødsel før termin heller. Det er jo økt sjanse for ks når man er umoden - regner med du var det?? Håper det går bra med deg iallefall. Gjøvik blir sikkert veldig fint! lurifaksen
07&10&13? Skrevet 9. oktober 2007 #9 Skrevet 9. oktober 2007 hei:) noe av grunnen til at jeg valgte å bytte sykehus var måten som ting ble gjort på siste dagen og pga manglende kommunikasjon på sykehuset mellom både lege og jordmødre. en annen grunn er at familien til min samboer bor på hadeland og vi er mye der slik som vi var når denne episoden skjedde. siden det ikke er mer enn 5minutters forskjell i kjøretid herfra til gjøvik enn til elverum fant vi ut at det kanskje var best å dra til gjøvik... når det gjelder episoden på elverum så fikk jeg beskjed om at det var åpning og veldig modent. men grunnen til at jeg ble bekymret var for di at legen mente at selv om det ikke var vannavgang var det alikevel for lite fostervann, og at prosedyren der var å sette i gang når det var så lite...
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2007 #10 Skrevet 9. oktober 2007 Skjønner... Det er jo vanlig å ha lite fostervann på slutten da.... Og om det er modent som du sier er jo det et fint tegn! Dersom det hadde vært riktig å sette deg i gang hadde vel dette blitt gjort på Gjøvik? Og, kanskje det var en assistentlege som hadde rådført seg med en overlege som mente noe annet? Da er det jo overlegen man skal høre på...oftest da;-) Det er jo kjedelig med kontrabeskjeder men slik er det jo bare. Man er full av følelser når man er gravid og det skal ofte bare ei lita tue til for å velte et stort lass (er det ikke det det heter). Jordmødrene hører ikke på andre enn seg selv uansett og ser helst at alle leger hadde forsvunnet fra jordens overflate. De mener at jordmødre kan alt som trengs om fødsler uansett...virker det som på meg iallefall.. Håper det blir bra for deg nå iallefall. lurifaksen...
07&10&13? Skrevet 9. oktober 2007 #11 Skrevet 9. oktober 2007 hvis du hadde lest innlegget mitt så skrev jeg jo der at han hadde forhørt seg med overlegen før han fortalte meg at det skulle settes i gang...men etter å ha vært inne hos meg hørte han med en annen lege..derfor ble det ganske surr i all kommunikasjonen.. og vet det er normalt med lite forstervann mot slutten men saken her var jo at det var for lite til hvor lang tid jeg hadde igjen... men nå er jeg på sykehuset en gang i uka på gjøvik + en gang hos jordmor i uka... men nå er jo ting som det sal være så lenge babyen har det bra er jo jeg fornøyd:)
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2007 #12 Skrevet 10. oktober 2007 Beklager - husket ikke alt tydeligvis.... lurifaksen ........men med fare for å fornerme deg - noe som ikke er meningen - så virker du jo litt nærtakende og da.....
07&10&13? Skrevet 11. oktober 2007 #13 Skrevet 11. oktober 2007 det kan jo godt hende man blir det i en slik sittuasjon også da... kjenner du meg siden du kan si det gjennom noe jeg har skrevet i et innlegg?eller har du kanskje vært i samme situasjon selv siden du tydeligvis vet hvrdan jeg burde reagere? folk er forskjellig og har forskjellige måter å reagere på, basert på hva slags erfaringer en har med seg fra tidligere. jeg synes egentli ikke du kan dømme om jeg er nærtakende eller ikke så lenge du ikke kjenner meg personlig og kanskje ikke kjenner til min bakgrunn og hvorfor jeg reagerer som jeg gjør. hvis du skal dømme meg og mener du har noe å si til meg, hvorfor være anonym?
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2007 #14 Skrevet 12. oktober 2007 Så vidt jeg vet kjenner jeg deg ikke. Du har skrevet dette i innlegg tdl. Ja - alle reagerer ulikt, men jeg reagerte bare på at du hadde reagert så voldsomt på at de undersøkte deg skikkelig og så endret mening underveis. Det må da være bra at de prøver å gjøre det riktig da men det kan selvsagt være mye jeg ikke vet da.... - lurifaksen
07&10&13? Skrevet 13. oktober 2007 #15 Skrevet 13. oktober 2007 det var ikke det jeg reagerte på, det jeg reagerte på var kommuniksjonen som foregikk der. og måten ting ble formidlet på...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå