Monajenten Skrevet 6. oktober 2007 #1 Skrevet 6. oktober 2007 Dette lurer jeg seriøst på, og vil gjerne kun ha seriøse svar fra de som faktisk har peiling. Jeg har hørt at hasj ikke er avhengighetsskapende, men vanedannende. Altså, hvis man røyker en del, får man gjerne "abstinenser" om man ikke gjør det på en stund, og klarer gjerne ikke å slappe like mye av fordi man er vant med det. Men er man ikke på en måte avhengig da? Vet om flere som sier at de gjør det for å slappe av, og at det er en "grei" vane. Men jeg syns det grenser til avhengighet. Hva er egentlig forskjellen her?
Gjest Skrevet 6. oktober 2007 #2 Skrevet 6. oktober 2007 Forskjellen er at psykisk avhengighet er MYE sterkere. Det er den som hekter deg, både på røyk, aolkohol og hasj. Det er ikke funnet noe grunnlag for å si at man blir fysisk avhengig av hasj, det er nok det du har hørt, men man blir avhengig, ja og får "abstinenser" utløst av psykisk trang til det..Ingen tvil.
xxxo Skrevet 6. oktober 2007 #3 Skrevet 6. oktober 2007 for å være helt ærlig så har jeg ikke så veldig peiling. men det er nok som Sweet Amber sier, at man blir psykisk avhengig.. og det skal vel ganske intens røyking over tid for å få abstinenser vil jeg tro.
Lillejonas Mekkemikkel Skrevet 7. oktober 2007 #4 Skrevet 7. oktober 2007 Hvor vanedannende hasj er, er nok helt individuelt. Avhengighet i forhold til hasj er noe enhver skaper for seg selv. Bestemmer man seg for at det å ikke røyke hasj er fælt, går man naturlig nok og stanger hodet i veggen når man ikke kan røyke. Men er man inneforstått med at en tilværelse uten hasj er en fin ting det og, er det ikke noe probelm.
Gjest Skrevet 7. oktober 2007 #5 Skrevet 7. oktober 2007 Det varierer nok veldig hvor avhengig med blir - både psykisk og evt fysisk. Jeg hadde ingen problemer med å slutte å røyke innimellom, mens andre nok sliter mer... Har ikke tatt et trekk på over 8 år og tenker aldri på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå