Gå til innhold

tror jeg blir sinnsyk (klage)

Anbefalte innlegg

Skrevet

holder virkelig på å bli sprø, er så lei av og måtte mase og mase og mase for at noe skal bli gjort hjemme, kjenner at hormonene raser sånn gjennom kroppen enkelte ganger at jeg får mest lyst til og hyle.

har ei på 12 som starter på oppgaven sine og bare fordufter mitt i dem, dvs., hennes jobb er og legge inn klærne til seg og broren i skapet og legge sine egne skitne klær til vask. Er d virkelig for mye forlangt av meg ???? og rydde av bordet etter seg...

synes nesten d er ett minstekrav for hva hun skal gjøre for ukelønna si, mener hun kunne gjort d uansett.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er absolutt ikke for lite forlangt. Hadde vel kanskje krevd enda litt mer "arbeid" i huset for ukepenger jeg. Når de er 12 år så er de ganske store, så de takler det. Men du får evt trekke fra ukepengene en sum da, om du ikke er fornøyd med innsatsen den uken. Forklar at penger er noe en må gjøre seg fortjent til, og er ikke jobben gjort så er det ingen penger å hente heller..

Skrevet

hei hei må bare få det ut. jeg tror du sikkert prioriterer at du er gravid og skal ha en ny baby! kansje det er litt av grunnen til at 12åringen gjør lite. hvis hun/han har hatt deg for seg selv i 12år er det helt sikkert kjempe tøft å ikke være mammas midtpungt lenger. pass på å kos deg masse med det barnet du har for snart er mulighetene så mye mindre. Det gjør jeg. tror det kan gjøre at de også gleder seg på en måte.. la hun/han få være med i planene og velge litt ting osv.. bare et tips

Skrevet

nå har jeg en til også på 7 år da, men det er nok sikkert rart og bli storesøster enda en gang, selv om hun går rundt og skryter og er veldig fornøyd.... og hun er i tenåringsfasen, men, det at mamma får en baby synes jeg ikke er grunn til og vri seg unna, dette er jo ikke noe hun må gjøre hver dag, kun ett par,tre ganger i uka. skulle også mene at hun kunne klare og legge skittentøyet sittt til vask istede for og la d gro fast i gulvet. selvfølgelig skjønner jeg at alt handler om og bruke all sin tid m besteveninnen, musikk og gutter, men som sagt, litt må man kunne gjøre for ukelønna, penger kommer jo ikke flygende inn vinnduet.. dd er vel litt alderen og være distre.. men jeg synes d er unødvendig og må gjenta meg flere ganger om dagen, flere dager i strekk.. uten at noe blir gjort, da synes jeg faktisk at jeg ikke trenger og få så dårlig samvittighet for at jeg blir irritert til slutt..

Skrevet

og at det samme gjenntar seg uke, etter uke, etter uke

Skrevet

Jeg er HELT enig med happy_girl (og Nora Elise)!!!

Disse arbeidsoppgavene datteren din har bør være et minstekrav!

Skrevet

Enig med deg, og jeg har den samme problemstillingen hjemme. Min datter er også 12 og jeg må si de samme tingen ehele tiden. Når jeg endelig får henne til å rydde rommet har hun f.eks kastet alle klær, både reine og skitne inn i skapet igjen. Hun gjør minimalt uten at jeg må mase lenge og helst bli sint før hun gjør noe. Men hun har blitt noe flinkere i de siste ukene for jeg har blitt mye strengere. Hun har f.eks ikke fått noe penger til ting hun vil gjøre for hun ikke har gitt noe igjen. Jeg sier at for å få boe må hun gi noe og forklart hvordan dette henger sammen. Nå har hun innsett at jeg mener alvor og at dette ikke er en kamp hun kan vinne. Noe jeg tror hun trodde, Hun tenkte nok at jeg får jo penger til f.eks å gå på kino alikevel. Men jeg har sagt nei. Jeg gikk så langt at jeg ryddet ut alt på romme utenom bøker, cd spiller og tegnesaker. Playstation, nintendo ds, filmer o.l tok jeg bort og sa til henne at hun får tilbake litt etter litt om hun klarer å holde orden på det hun har og ikke krangler med meg når jeg ber henne hjelpe til. Tror det hjelper å sette hardt mot hardt noen ganger. Selv om jeg f.eks sybs det var vanskelig å si nei, du får ikke penger til det og det. for jeg vil jo hun skal ha det kjekt, så får hun mer igjen av det i det lange løp, når hun forstår at alt ikke kommer gratis. Lykke til, de kan være strie tenårings jentene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...