Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2007 #1 Skrevet 6. oktober 2007 Jeg er ganske ung, og er blandt de eneste i min krets som er gravid, og jeg synes at jeg har et ok syn på fødsel, har hatt stor fødselsangst tidlig i svangerskapet (er i 27.uke) men etter mange lange samtaler med min mor og sambeor så begynner jeg å roe meg litt . Men det som gjør tanken på fødselen værre er når klassekamerater og venniner snakker om hvor synd det er i meg som skal føde, og så vondt jeg kommer til å ha det, å tanken på at ett hode skal ut nedentil og sånt for det får meg til å tenke på smertene og ikke hva som kommer ut av det. Og når jeg endelig hadde samlet meg mot til å gi bekjed om at jeg ikke vil høre noe om fødselen eller få komentarer om hvor fælt det kom til å bli, noe som krevde mye mot, og at jeg knakk sammen til samboeren. Så syntes de det var så morsomt at de heller begynte å vise meg bilder av ett hode som kom ut av åpninga og bare kom med mere komentarer, blir jo på gråten og det er noe som er ganske åpenbart , tårene som presser på . Velger å være annonym siden det ffaktisk er en av dem som kan være her inne, siden hun selv ønsker seg unge .
Beama Skrevet 6. oktober 2007 #2 Skrevet 6. oktober 2007 Fy! så barnslig av dem.. skikkelig dårlig gjort Har ikke noe annet råd til deg enn å overse de, selv om jeg vet att det umulig kan være lett. Men er vel som med guttene når jeg gikk på ungdomskolen, jo mer vi tok på vei for ting jo gøyere var det å drive med det og dra det lenger. Og jeg kan love deg att å føde ikke er så ille som de skal ha det til;) Har allerede født ett barn i sete og gleder meg til neste fødsel. Hadde det vært så utrolig ille så hadde det vært langt flere enebarn her i verden;) jeg føder heller enn å gå til tannlegen=)
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 6. oktober 2007 #3 Skrevet 6. oktober 2007 Skikkelig dårlig gjort av dem å skremme deg slik. Men husk - vi er skapt for å føde ) Fikk selv min første da jeg var 17 år, og husker at jeg var urolig for fødselen. Fikk i tillegg en stor unge (4180 gr) men fødselen gikk helt fint Jeg er sikker på at du klarer dette fint. Og synes du det er for ille, så finnes det bedøvelser ;o) Masse lykke til.
Emmilo Skrevet 6. oktober 2007 #4 Skrevet 6. oktober 2007 Vet du hva - spør venninnene dine om ikke de også har tenkt å få barn noen gang, neste gang de plager deg. Alle som blir mor må jo føde, ja ikke adopsjonsmødre selvfølgelig. Kamratene er bare barnslige som du sier. Ikke bry deg. Ja, det gjør vondt, men det finnes masse hjelp å få. Det går bra! Lykke til!
Liten januarspire - nummer 4 Skrevet 6. oktober 2007 #5 Skrevet 6. oktober 2007 Takk for mange trøstene svar Hjelper på . Er så utrolig lei av å høre om hvor sterke smerter det er og hvor synd det er i meg . Det er tross alt smerter med mening .
milla-lilla Skrevet 9. oktober 2007 #6 Skrevet 9. oktober 2007 uff så slemme folk er da!! be dem skjerpe seg. synes du er tøff jeg som ønsker gjennomføre svangerskapet(da i ung alder) ) bare kos deg det du kan. ikke umulig at noen av dine venninner faktisk misunner deg;o) er rare sånn vi jenter. ellers får du jo all den hjelp du ønsker av jordmor-på helsestasjonen. spøer henne til råds og ikke gru deg for mye-går helst ba vettu;o) venter første barn selv jeg i alder av 33 liker "rart" det-masse jeg og lurer på. lånt masse bøker på bilbliotek og av bvenninner-samt kjøpt selv. bra å vite litt. men gleder meg enormt. dette er stort. lykke til:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå