Får 2 tette Skrevet 6. oktober 2007 #1 Skrevet 6. oktober 2007 Jeg var hos legen i går og ble målt. Ligger nå LANGT over kurven og inn i det hvite området. Har blitt henvist til ny ul og skal dit på tirsdag. Håper virkelig ikke at dette er en virkelig stor baby. Hva gjøres da?! Noen som vet? Og hva blir betegnet som stor?
Gjest Skrevet 6. oktober 2007 #2 Skrevet 6. oktober 2007 Det trenger ikke å være stor baby, kan være mye fostervann også... Hvis det er stor baby så blir du kanskje satt i gang tidligere, Stor baby er vel fra 4,5 kg og over eller mer kanskje.. Jeg vet ikke hva som kan være årsaken til at kurven er blitt så høy, men det er godt du har en lege som følger med og passer på deg!!! Lykke til!!
Får 2 tette Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 6. oktober 2007 Nei, skjønner ikke helt selv hvorfor babyen skal være så stor. Jeg har spist vanlig, faktisk vært flinkere nå enn før. Drikker så og si ikke brus og spiser masse frukt og grønt. Er 170 høy og veide 60 kg før jeg ble gravid. Har nå gått opp ca. 14 kg. Er veldig spent på dette, men er glad jeg har en lege som tar meg på alvor og følger meg opp så bra!
"gullet" Skrevet 6. oktober 2007 #4 Skrevet 6. oktober 2007 det kan nok være at det bare er mye fostervann, og d er jo bare bra :-) da har jo bebisen d helt topp... er den helt utrolig stor, så kan d være at de setter igang fødsel litt før termin. Eller hvis du har for smalt bekken i forhold til babyen så kan d kanskje bli keisersnitt. ut fra mine egne og venners erfaring, så stemmer ikke helt d de ¨måler på kurven.
Får 2 tette Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 7. oktober 2007 dytter og håper det er noen flere som har erfaringer de kan dele med meg...
tvilling73, 05/07 Skrevet 7. oktober 2007 #6 Skrevet 7. oktober 2007 Nei det er ikke godt å si, jeg var å fikk "veid" min til 2960g i uke 40, ergo i motsatt hjørne av din.. går til UL en gang i uka for den er så liten og mi første var 4052g, 11 dg på overtid.. Har snart hatt 4 UL på 4 uker. Jeg har ikke vært flink i matveien, masse sjokolade og pepsiMax. Ble litt skremt nå når babyen var så liten så har kutta sjokoladen for 3 uker si og dempa brusen veldig. Har faktisk lagt på seg etter det, nå er den -16%, før sjokoladekuttet var den -19% to uker på rad.. Du har nok spist for sunt he he. De sier jo også at det er helt vanlig at babyene øker med 500g fra forrig mann så har du flere så er det kanskje bare det? Hos meg er det jo ikke sånn, derfor de reagerte så sterkt, men ellers er det jo en frisk baby og det er det viktigste
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2007 #7 Skrevet 7. oktober 2007 Jeg fikk "veid" min baby ved ul i uke 34 til 2900g og fikk beskjed om at babyen ligger 12% over snittet. Har også spist veldig sunt i svangerskapet men likevel lagt på meg 13kg. Hvis veksten fortsetter i samme takt fikk jeg beskjed om at babyen vil ligge på 4000g ved termin, men har jo ingen garanti for hvordan babyen vil vokse de neste ukene da....Får bare håpe at jeg ikke går over tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå