Gå til innhold

det ulltøyet som selges på cubus....

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det bra? jeg tittet på det og det står at det er 100% bomull innerst og 100% ull ytterst... er det bra? trodde ull skulle være innerst mot kroppen... hmm...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du sier noe...

Vi har kjøpt ullundertøy på Exit, supermykt og 100% ull, både innerst og ytterst , hihi....

Skrevet

Vi har en body av den typen du beskriver, fra cubus. Er kjempefornøyd med den. Den er veldig god og varm. Helsesøster sa at små babyer heller skulle ha bomull enn ull innerst også. Men vi fikk denne og er kjempefornøyd. Særlig samboer fordi han klør bare han hører ordet ull... hehe

Skrevet

Tuppa mi er eksemunge og tåler ikke ull rett mot kroppen, og da er ulltøyet fra Cubus ypperlig.

Men er enig med deg, ull skal jo egentlig være inn mot kroppen.

Men små unger svetter jo ikke så innmari mye, så da er det kanskje ikke så viktig det med å transportere fuktighet bort fra kroppen?

Skrevet

Jeg har også tenkt på det, men nå har vi hatt flere bodyer og gensere av den typen og kan vel egentlig si meg fornøyd. Nå har jeg ikke hatt dem på meg selv, da, men snuppa har ikke gitt uttrykk for at hun ikke liker dem, og har heller ikke vært klam på kroppen av dem. Og så er de fine nok (får noen med farge og mønster) til at de kan brukes uten noe oppå også (selvsagt kan man det med vanlige fra SparKjøp også, men syns disse på Cubus er så fine) - hvis man skal være litt jålete på det ;o)

Skrevet

Vi brukte ikke annet i fjor, veldig fornøyd!

Skrevet

Åsn er prisen på det? Har de både til baby og større barn?

Skrevet

Jeg har dette til snuppa, kjempefornøyd vi iallefall!

Skrevet

kjøpte nettopp body i str 80 i ull der, kostet 129,- kr. nå er det forresten 25% på alt babytøy på cubus. tror de har større str også!

Skrevet

SUPERFORNØYD!!!

Skrevet

Kjempe fornøyd :)

Skrevet

Oj, da skal jeg dra til mandag:-)

Skrevet

Det er fantastisk! Spesielt på eksembarn. Jeg skkulle ha til eldste mi i dag, men fant ikke stort nok - skuffende.

Skrevet

takk for mange svar:) har kjøpt endel annet ulltøy som er 100%.. er fornøyd med dette.. men trengte noe mer så tenkte prøve cubus sitt også.. syns også det var veldig fint:) men ble veldig usikker når jeg så det så turte ikke kjøpe det.. men fint at dere er fornøyd med det:) tenkte ikke på de som ikke tålet ull.. da er det jo veldig fint med dette ulltøyet:)

Skrevet

Det er få ting som jeg virkelig blir fornøyd med,men makan til godt ull tøy, bruker det fast i barnehagen nå jeg.

Lillejenta er 20 mnd,har 2 sett, men skal kjøpeflere, spesiellt bodyer, da disse blir fortete møkkete.

Kjøpte et i lysrosa og et i mørkblått.

Blir kun kjøpt inn mørkblått til barnehagebruk for fremtiden.

Blir fort flekker somikke går av på det lyserosa.

Lykke til,jeg er sååå fornøyd:)

Skrevet

Må bare si meg enig med resten her.

Har brukt mye av de ullklærne til forrige ungen, og kommer til å bruke d på snuppa nå når d går mot vinter.

Kjempefornøyd med det! :)

Skrevet

samme som med joha-ullet, bomull innerst.

Funker veldig bra så lenge ungen ikke svetter. Men når bomull blir vått/svett vil det bli kaldt i motstetning til ull som ikke blir kaldt.

Derfor skal man ha ull innerst, og ikke bomull.

Men det er jo grenser for hvor mye de minste svetter på ryggen!

Bruker sjøl ull fra cubus, joha, janus og tom og trine, kan ikke si jeg merker store forskjellen :)

Skrevet

Det er joha som produserer cubus-ullen, så de merkene er nok ganske like ja ;0)

Har barn som svetter en del, er så varme av seg, så har litt delte erfaringer med de ullbodyene/trøyene som har bomull innerst. Det er helt ok, men varmer ikke så godt som rent ull når det blir vått. Men absolutt verdt å forsøke.

Stilongsene er veldig ok, mer slitesterke enn ren ull. Og på beina svetter man vel ikke noe særlig...=)

Liker det andre ulltøyet fra cubus og jeg, det som er rent ull. Er litt tynt, så må behandles litt forsiktig, men er supert når det skal under annet tøy siden det ikke er så tykt.

Skrevet

største på 2 år kan bli svett på ryggen hvis ho er ute å leker.. er jo full fart.. så da er det kanksje bedre å satse på ren ull? har kjøpt dette og er fornøyd med det.

minste kunne jo sikkert brukt dette, ho blir ikke svett slik som største.

tenkte også på å kjøpe votter/vanter i det merket på cubus.. noen som har prøvd de? virket veldig fine:)

Skrevet

Ja, vi har dette til lillemor siden hun har en del eksem, så vi ville ikke ha ren ullbody på henne på en så stor del av kroppen.

Dette ulltøyet er forresten EU-blomst merket for de som er opptatt av miljø og hvordan klærne er laget og slik.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...