Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2007 #1 Skrevet 6. oktober 2007 Litt panikk her... sitter med migrene så ille at jeg kaster opp og er helt tom for paracet. Det eneste jeg kan finne etter å ha gjennomsøkt skap og skuffer er ibux og pinex forte. Ibux skal visstnok ikke være bra, mens pinex forte er laget på paracetamol. Lurer på om jeg kan ta en halv pinex forte...? Redd for å ta medisiner som ikke er bra for babisen...
vipsen*en av hver* Skrevet 6. oktober 2007 #2 Skrevet 6. oktober 2007 Hva står det på bruksanvisningen da??? hadde ikke turd å ta. er jo ganske sterk..
Gjest Lenchen med jente i magen Skrevet 6. oktober 2007 #3 Skrevet 6. oktober 2007 Jeg tror ikke du kan ta pinex forte dessverre.. Tror paracetanol er det eneste de anbefaler oss gravide å ta... Uff stakkars deg. Håper du blir bedre snart
Kjukka Skrevet 6. oktober 2007 #4 Skrevet 6. oktober 2007 Nå inneholder vel Pinex Forte også kodein, som ikke er helt bra... Jeg hadde ikke tatt sjansen iallefall... Hva med å kjøpe en eske Paracet på en bensinstasjon eller.no ?
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2007 #5 Skrevet 6. oktober 2007 blabla... inge skadelige virkninger åvist, men kontakt lege før bruk... står det på pakken Står vel alltid det, så jeg ble ikke så mye klokere av pakningsvedlegget.
Kjukka Skrevet 6. oktober 2007 #6 Skrevet 6. oktober 2007 Graviditet/Amming: Overgang i placenta: En viss overgang må forventes. Teratogen effekt ikke beskrevet. Overgang i morsmelk: Små mengder er påvist i morsmelk uten at en regner med noen risiko for påvirkning av barnet ved terapeutiske doser. Forsiktighet bør utvises ved vedvarende høy dosering. Preparatet skal bare brukes hvis fordelen oppveier en mulig risiko. Det står på www.felleskatalogen.no
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2007 #7 Skrevet 6. oktober 2007 Jeg har funnet løsningen. Har rappa lillegutts flytende paracet. Tok meg en god slurk og går og legger meg. Om dette ikke funker har jeg en pakke paracet stikkpiller liggende også... NOT!
TobiasFeb08+JulieOkt12 Skrevet 6. oktober 2007 #8 Skrevet 6. oktober 2007 Sånn til en annen gang; Jeg hadde en operasjon hos tannlegen, og var i tvil om jeg kunne være gravid. Da ga hun meg Pinex Forte, for det var ok selv om jeg var tidlig i svangerskap. Gangen før fikk jeg 600mg Ibux, men de skulle jeg ikke ha...
Athina' Skrevet 6. oktober 2007 #9 Skrevet 6. oktober 2007 Kodein er ikke farlig for fostret. Her sitter jeg og tar 2 paralgin forte hver kveld før jeg legger meg for å roe hosten, for kodein gjør det. Fikk beskjed av legen på sykehuset å gjøre dette. Heller det enn cosylan som jeg også fikk resept på. Tok også paralgin forte tidlig i svangerskapt grunnet nakkeplager, fikk da også samme svar fra fastlege. Ett råd til deg er å bare ringe legevakten å høre, for de svarer gjerne på slike ting. God bedring :-)
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 7. oktober 2007 #10 Skrevet 7. oktober 2007 Du har nok allerede tatt et valg, siden innlegget ble lagt ut igår. Men vil bare si, at pinex forte, er helt trygt for babyen din. Jeg fikk nyrestein for noen uker siden, og legen sa at jeg kunne bruke dette. Helt trygt å bruke anbefalt mengde, over en kortere tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå