Gå til innhold

Sår i halsgropen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet jeg leste om det her for bare litt siden,og tenkte ikke noe mer på det.

Og nå oppdaget jeg at lillegutt har fått det også,la han på magen og så at det det var sår og det vesket:(

Hjelp meg! Hva er det beste jeg kan gjöre for og få det til og gro igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vask og tørk der flere ganger om dagen.

Pass på att du tørker vekk gulp og att han er konstant tørr der hele tiden.

Det å legge han på magen er det beste da du vasker og tørker han der.

Vet ikke hvor mye han vesker derifra jeg,men potetmel er faktisk kjempe fint å bruke.

Det går over etter noen dager (ca 1uke) hvis du passer på att det er tørt og smører på potetmel.

Skrevet

Hei!

Jenta mi også blir lett rød og sår i valkene rundt halsen. Jeg pleier og fukte et kompress med bittelitt klorhexidin (den som kan brukes i sår!), smører så med zinksalve og holder det deretter mest mulig tørt og rent. Blir mye bedre etter kun få dager!

Skrevet

snuppa var veldig mye plaget med det er...

jeg brukte potetmel, funker kjempe bra..

og seff passe på at det ikke er fuktig der... :o)

men ikke ha på masse, for da klumper det seg og gjør det værre.. :o)

Skrevet

Potetmel er helt supert til sånt, det viktige er å få det tørt. Og det blir ikke tørt uner et lag med krem.. Kan faktisk gjøre det verre pga at fuktigheten blir stengt inne. Og du får ikke brukt for mye potetmel, det blir ikke verre om det er et tykt lag. Det vil ta til seg den væsken som er der, børst bare forsiktig vekk det overskytende.

Og vask ikke oftere enn morgen og kveld + når deter gulp og søl der. Hyppig vask sliter også på huden. Om det er rent og du har potetmel der, så kan du bare sjekke at det er tørt med jevne mellomrom. er melet borte, bare ha på litt mer.

Lykke til! Går over i løpet av en ukes tid.

PS: Potetmel er også supert i lysken og i andre valker som lett blir såre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...