Mammamia;-) Skrevet 6. oktober 2007 #1 Skrevet 6. oktober 2007 Er andregangs og har rier med 10 minutters mellomrom - har hatt det siden ca halv seks, altså i to og en halv time. Når er det egentlig noe vits i å ringe sykehuset? Har glemt alt siden forrige gang, jeg....
tobylina Skrevet 6. oktober 2007 #2 Skrevet 6. oktober 2007 hvis jeg bodde i nærheten ville jeg iallefall reist til sykehuset når det var 4-5 min mellom riene...tror jeg hadde ventet litt med å ringe...det kommer sikkert litt an på hvor fort livmorhalsen åpnet seg for deg sist gang også, om det gikk fort eller sakte...ikke vet jeg. LYKKE TIL uansett :-) Jeg hadde termin i går og skal spise fødepizza nå. Tjihi......!
Mammamia;-) Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 6. oktober 2007 Lykke til med fødepizza! Riene er nå 6 min imellom, så det forandrer seg tydeligvis... Spennende altså!
Gjest Skrevet 6. oktober 2007 #4 Skrevet 6. oktober 2007 Hvis du har rier med 6 min. mellomrom syns jeg det ser ut til at det bygger seg opp fort. Husk at du kan føde fort når du er annengangsfødende. Ring sykehuset nå, du. Har du veldig vondt nå? Når riene er såpas tette, kan det gjøre ganske vondt. Stakkars deg, glad jeg ikke er deg nå. Min første fødsel satte også igang en lørdagskveld. Det var sent en lørdagskveld vi måtte kjøre inn til sykehuset. Da var mannen min ganske sur fordi han måtte på sykehuset på en lørdagskveld. I morgen skal jeg ha barnedåp for mitt tredje barn. Du må ha lykke til, i alle fall!
Mammamia;-) Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 6. oktober 2007 Takk for svar! Det varierer litt, noen ganger 6 min, noen ganger 10 min. Det er jo vondt, men blir nok verre... Lykke til med dåp i morgen, da!
Gjest Skrevet 6. oktober 2007 #6 Skrevet 6. oktober 2007 Det er det som jeg syntes var så ille første gangen jeg skulle føde, var at når riene ble skikkelig vonde syntes jeg det var så skremmende å tenke på "hvor jævlig skal dette bli etterhvert?". Jeg ankom sykehuset første gangen med 3 cm åpning og da syntes jeg riene var jævlig vonde, så skulle de blitt enda mye vondere enn det så forstår ikke jeg hvordan jeg skulle taklet det. Men jeg hadde bestilt epidural tidlig i fødselen, så anestesilegen ble tilkalt like etter at jeg ble lagt inn på føden, så jeg slapp tidlig unna smertene. Jeg lå hele natten på fødestuen første gangen, dattera mi kom ikke ut før søndag formiddag. Smertene ble verre på slutten av fødselen selv om jeg hadde epidural, men aldri så jævlige at jeg følte at "nå dør jeg". Men skulle jeg ikke fått noen bedøvelse i det hele tatt, da tror jeg at jeg hadde vært helt utslitt neste dag etter fødselen. Jeg torde uansett ikke jeg å gjennomgå fødselen uten noe smertestillend. Du er vel blant de tøffe som vil føde uten noe smertestillende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå