Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 6. oktober 2007 #1 Skrevet 6. oktober 2007 Var hos svigerinna mi idag, som venter baby i januar..Barnerommet var fylt opp med seng, stellekommode med noen søte små klær, bilstol og alt som hører til... Husker at det var såååå artig å ha alt stående klart til den lille skulle komme.. Får man den samme følelsen med nr 2? Når man tar frem vogna og gjør den klar, tar frem og vasker de små klærne, tar frem stellekommoden og legger klærne oppi osv osv...
Attpåklatten :-)™ Skrevet 6. oktober 2007 #2 Skrevet 6. oktober 2007 Ja absolutt:-) Husker at jeg tenkte at det ikke var mulig, men nå har jeg 3 og det var like fantastisk hver gang:-))
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 6. oktober 2007 #3 Skrevet 6. oktober 2007 Ja, absolutt... Om ikke mer, for du VET hvor fort tida går og hvor kort tid dem egentlig er babyer... Vesla mi er snart 6 mnd, og føler det som i går hun ble født.. Og eldstejenta er 4 år og det er vemodig å tenke på at det har gått så fort..
Kris. Skrevet 6. oktober 2007 #5 Skrevet 6. oktober 2007 jeg synes ikke forberedelse var like moro andre gang. Det var mye morsommere å se etter ny vogn enn å finne den gamle ned fra loftet. Mamma måtte mase på meg for å få ned klærene fra loftet denne gangen, forrige gang strøk jeg alt. Mamma synes det var like gøy denne gangen så hun vansket og strøk alt for meg, snille mamsen min. Men kan si med hånden på hjerte at man blir like glad i nummer to!!!
Skravlemamman Skrevet 6. oktober 2007 #6 Skrevet 6. oktober 2007 Ja helt klart. 2 ulike individer elsket like høyt utfra hvem de er....en fantastisk gave ...............................
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 6. oktober 2007 #7 Skrevet 6. oktober 2007 Jeg må si nei, helt ærlig... Men det er jo litt logisk, egentlig. Forrige gang var alt helt nytt for meg. Var så spent på alt. Denne gangen vet jeg hva jeg går til. Har ikke kjøpt noe særlig nytt siden jeg har mye fra før. Sist gikk jeg jo igjennom alle babyklærne i alle butikkene. Hehe... Men bare så det er sagt, så gleder jeg meg like mye til denne babyen kommer!!!!! )
prekæs Skrevet 6. oktober 2007 #8 Skrevet 6. oktober 2007 Med mine to første gikk alt greit og på skinner. Mener derfor at jeg var mest "tullete" med nr. 3 som jeg fikk etter mange års prøving. Var ikke måte på hvor mye som skulle være på plass:)
Gjest Skrevet 6. oktober 2007 #9 Skrevet 6. oktober 2007 Nå har jeg ikke fått nr to ennå, men jeg er allerede godt i gang med forberedelsene. Har sortert alt av veslas tøy etter størrelser og lagt i rollerboxes, har funnet frem bagen og satt den inne (selv om det er ove r6 mnd igjen). Vil være sikker på at den ikke lukter "lagring", det er moro med barn ja:)
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter #10 Skrevet 6. oktober 2007 Tenkte ikke på om han gleder seg like mye til BABY nr 2 kommer, eller om man blir like gla i den.. For det vet jeg jo =) Men tenkte på forberedelsene =)
Learning to fly Skrevet 6. oktober 2007 #11 Skrevet 6. oktober 2007 Kankjse ikke akkurat detmed å ta fram alle tingene. Men den gode følelsen når barnet blir født, har blitt sterkere for hver gang:)
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 6. oktober 2007 #12 Skrevet 6. oktober 2007 ja, var det jeg svarte på også ) Derfor jeg kunne si nei, jeg føler ikke det samme )
Honningmelon Skrevet 6. oktober 2007 #13 Skrevet 6. oktober 2007 Å jo, helt likt som med nr. 1 her. Alle tingene var i orden, alt var klart :-) Gledet meg akkurat like mye.
Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 6. oktober 2007 #14 Skrevet 6. oktober 2007 Kommer til å ordne endel ja. Bøir jo sikkert ikke så mye siden vi har det meste fra før. Men det blir minst like stas. Ser fram til å få en baby i huset...
renat1 Skrevet 6. oktober 2007 #15 Skrevet 6. oktober 2007 Aa ja, syntes det var like spennende aa forberede ting og tang for nummer to, som det hadde vaert med nummer en=)
Katja Skrevet 6. oktober 2007 #16 Skrevet 6. oktober 2007 Nei, jeg må si det var mer stas med forberedelsene til nr 1. Da måtte alt kjøpes inn, vi hadde aldri opplevd dette før, så det å handle klær, seng, vogn og slike ting, var alle små milepæler i livet vårt. Sånn ble det jo ikke med nr 2, siden det meste var i hus allerede. Og jeg hadde heller ikke så god tid å dvele ved svangerskapet med nr 2, siden jeg allerede hadde et småtroll i hus. Klart det var stas, men ikke like stor stas som første gang.
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 6. oktober 2007 #17 Skrevet 6. oktober 2007 Ja, så absolutt.. Dette svangerskapet var jeg sengeliggende da, så det var egentlig deilig å ha det meste fra før. Men rett etter snuppa var født handlet vi litt saker og ting som vi manglet (hadde gitt bort litt etter eldste ol.). Klær måtte hun jo ha en del av og jeg må innrømme at jeg har hatt det MINST like artig med å handle til henne, som til eldstegutten, hehehe. (Bare gleeeeder meg til julekjolene kommer i butikkene og syntes det er leit vi ikke skal i mer en 4 juleselskaper, hehehe).. Sånn rent følelsesmessig var jeg kjemperedd under svangerskapet for at jeg ikke skulle bli like glad i denne babyen, siden dette hadde vært veldig tøfft (ble anbefalt å ta senabort i uke 17/18 pga. fare for eget liv/helse). Var sengeliggende og det var i det hele tatt IKKE NOE alright. Var livredd for å ikke ha de samme følelsene for denne babyen som forrige og for at jeg på noen som helst måte skulle føle at det var babyens skyld om jeg ikke ble bra igjen. Meeen. Jeg ble satt i gang etter å ha hatt rier av og på en ukes tid. Da var spesialisten redd dette skulle bli for mye for kroppen min og jeg ble satt i gang selv om det var en liten stund til til terminen. Med eldste gutten hadde jeg en lang og trå fødsel og etter vaktskiftet kom ei litt "hissig" jordmor og ødela fødselsopplevelsen min litt. I tillegg drøyde det ut, det var dårlig kommunikasjon og lillegutt var ikke helt bra da han endelig kom. Denne gangen ble jeg jo satt i gang og det tok bare litt over 3 timer. Det var veldig vondt, men det gikk jo så fort. Lillemor kom jo som en rakett og det var ikke mer en akkurat at jordmor rakk å snu seg og fikk tatt i mot, hehe. Jeg er overbevisst om at jeg var verdens lykkeligste. Der hadde jeg fått verdens vakreste lille tulle, og enda hadde jeg verdens vakreste lille gutt hjemme fra før. Lillemor var altså helt perfekt. Jeg vet ikke helt hvordan det går an, men jeg er akkurat like glade i de begge to. Ble litt langt det her, men... du spurte, hehe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå