Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2007 #1 Skrevet 6. oktober 2007 Har dere begynt å tenke på julen? De som har barn over ett år, hvordan har dere løst den? Bf vil ha henne julaften, men syns hun skal være sammen med primærfamilien sin da?
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2007 #2 Skrevet 6. oktober 2007 det som er vanlig er å ha annenhver jul. selv ved vanlig samvær( annenhver helg og en dag i uken) så er det annen hver jul og påske. tror ikke argumentet med at hun skal være med primærfamilien holder..regner med at pappaen også vil feire jul med barnet sitt...det jeg ser her er en mor som er egoistisk .
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2007 #3 Skrevet 6. oktober 2007 Vi har en kjempe grei løsning. Gutten får feire julaften hos faren sin hver jul, for familien vårt feirer ikke jul før 1.juledag slik som i amerika. Ikke vet jeg hvorfor, men det har vært slik så lenge jeg kan huske. Så gutten min får feire 2 julaften hvert år...for å si det sånn...
pøber´n & je Skrevet 6. oktober 2007 #4 Skrevet 6. oktober 2007 Her har vi hatt annen hver jul. Bytte 3.dag jul. Hvorfor syns du at hun skal være sammen med primærfamilien sin, som du kaller det?. Er det fordi du består av den?
Gjest Skrevet 6. oktober 2007 #5 Skrevet 6. oktober 2007 Her blir det annen kvar jul. Ein rettferdig løsning.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2007 #6 Skrevet 6. oktober 2007 Oi kjipt å bli kalt egoistisk når man bare stiller et spørsmål, som er vanskelig. Er selv oppvokst i skilsmissefamilie, og ville feire jul sammen med mamma. Som jeg bodde mest hos. Er ikke noe egoistisk i det. Kalles usikker og utrygg på barnefaren. Greit å stille spørsmål. istedenfor å dømme syns jeg. I hvertfall på en side som dette, som skal være en støtte. Det er mange som kaller hovedomsorgspersonen for primær på disse aleneforelder (etc) sidene. Derfor brukte jeg det ordet. Kan heller bruke hovedomsorgsperson eller hva som helst, man skjønner jo hva jeg mener. Men uansett, takk for svar fra dere andre. Er litt lettere å la han ha henne når jeg vet at andre gjør det også. Og siden det ikke er nevnt betyr det jo at barna har det bra på den måten også.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2007 #7 Skrevet 6. oktober 2007 Ja jeg mener jeg er hennes primærforsørger så lenge han ikke er interessert i mer samvær med henne enn det som er satt opp. Jeg syns ingenting, derfor spurte jeg. Vinklet spørsmålet litt etter min egen erfaring også.
Gjest Skrevet 7. oktober 2007 #8 Skrevet 7. oktober 2007 Her blir det 2. kvar jul. Vi deler jula slik at det blir lillejulafta + 2. juledag/ julafta + 1. juledag. Men i år skal dei visst være mest hos meg, siden pappaen skal jobbe. Kan ikkje sei at det plager meg :-)
Karine *på tjukka!! ;) Skrevet 7. oktober 2007 #9 Skrevet 7. oktober 2007 Her deler vi julen ved 3 juledag. slik at Eivind er et sted fra lillejulaften til 3 juledag, så hos den andre fra 3 juledag til 3 nyttårsdag. I år blir første julen vi gjør det slik, og da skal Eivind være hos meg jualften og hos far nyttårsaften. Grunnen til at vi gjør det sånn er at ifjor så var vi sammen hos bf sin familie på julaften.
Snuppa! Skrevet 7. oktober 2007 #10 Skrevet 7. oktober 2007 Vi har gjort det sånn at barnefar har henne noen dager før jul,pluss lillejulaften. Så får jeg henne hjem på dagen på julaften og har henne resten av jula. Fordi fra julaften og utover er det jo endel festligheter å gå på og det kan han jo ikke gå glipp av!! Jeg syns du skal se på hvor mye faren interesserer seg for barnet ellers i året også,blir rett og slett forbanna jeg på de som syns det er sååå vanskelig å ha barnet ellers i året,men på julaften,da skal de absolutt ha barnet!
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2007 #11 Skrevet 7. oktober 2007 igjen...egoisme..for far skal selvsagt ikke få ta del i høytider for det har jo de egoistiske mødrene krav på
så var vi 4 Skrevet 7. oktober 2007 #12 Skrevet 7. oktober 2007 er det så egoistisk da anonym? Er det ikke bedre for barna å være med den som faktisk har samvær og interesse for de enn å tilbringe julaften med en som kanskje ikke gidder å ha så mye 'arbeid' med de ellers i året? Vi har vel kanskje annen hver jul, er ikke helt sikker, men antar det. Tror nok pappaen og hans familie har like stor glede av det som gutten.
Snuppa! Skrevet 7. oktober 2007 #13 Skrevet 7. oktober 2007 Egoisme? Tror du ikke leste innlegget mitt ordentlig. Dette er det far selv vil så han kan feste i romjula!
pøber´n & je Skrevet 7. oktober 2007 #14 Skrevet 7. oktober 2007 Du skrev jo at du syns du skulle ha henne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå