Gå til innhold

Trygsdesvindel og diverse...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en nabo,som er samboer med en som ikke er far til barnet. Det har hun vært i 2 år. Samboeren har en bra jobb og tjener mye penger.

Denne naboen får full overgangsstønad,bostøtte og støtte til utdanning av trygdekontoret. Hun har også en falsk husleie kontrakt,for å få mere bostøtte, hvor det står at hun leier leiligheten av samboeren sin. Altså han er liksom ikke samboeren hennes.

Min mann tjener også mye, og jeg går også skole, og kunne trengt mere i lomma. Men denne måten der, synes jeg er skikkelig frekk!!!!!

Hva hadde dere gjort?Er det ikke veldig streng straff for slikt?Vil jo liksom ikke at hun skal i fengsel eller noe,selv om hun er ei skikkelig drittkjærring mot alle andre i blokka. Og hva med falsk husleiekontrakt,er det straffbart og hvor kan man eventuelt si fra om det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke brydd meg med det

Kanskje snakka om det med henne, men ikke noe mer

Skrevet

er sånne som setter ordentlige alenemødre i dårlig lys

det hun gjør er faktisk ikke lov, og blir regnet som trygdesvindel.

hvis det blir oppdaget (noe nav setter inn store resurser på om dagen) så vil hun måtte tilbakebetale hver en krone hun har fått og blir anmeldt.

kan føre til intil 6 mnd fengsel.

kan også føre til at hun ikke får noe støtte hvis hun virkelig trenger det en dag.

så ville fortalt henne dette og faktisk meldt fra om hun ikke sier fra seg stønadene

Skrevet

Tror du det blir mer penger på deg dersom du sladrer, eller er det bare en sånn tanke at dersom du ikke får mer så skal ingen andre heller?

Skjønner ikke helt at du gidder å bruke energi på sånt, men vi har alle våre interesser...

Skrevet

Ta en telefon til trygdekontoret du=0)

Skrevet

for å sette på spissen så er man faktisk medskyldig om man er klar over at en kriminell handling blir begått , men ikke gidder å gjøre noe med det. (og ja...trygdesvindel er faktisk en kriminell handling)

Skrevet

..og jeg kunne ikke brydd meg mindre med hva naboen drev med, så lenge ingen ble skadd.

Skrevet

Det er da strengt tatt hennes problem, er det ikke? Finnes ikke noe mer irriterende en nysjerrige "blande seg borti" naboer.

Men for å svare på spørsmålet ditt, ja, trygdesvindel som omfatter mer en 60000 skal straffes med ubetinget fengsel (om det blir det i realiteten er en annen sak)

Skrevet

NOEN BLIR SKADD KAMA

Nemlig fellesskapet som alle med lønnsinntekt betaler inn til gjennom skatteseddelen.

Svindler man av felleskassa skulle det bare mangle at man blir straffet. Jeg hadde meldt fra til NAV

Skrevet

er du kama klar over hvor mange milliarder som hvert år blir svindlet for?? er nesten 3 milliarder på landsbasis...tenk deg hva de pengene kunne gått til om det ikke gikk til sånne fitter som naboen til hi...

-og nei....mener ikke at andre da får mer i os etc...men at det kommer fellesskapet til gode

Skrevet

Er du bekymret for fellesskapets goder så gjør en innsats så ikke Frp sitter med like mye støtte blant ignorante og tafatte velgere, som de gjør for tiden.

Snyltere av den typen som blir nevnt her, er ikke akkurat de jeg ser på som den største trusselen når det kommer til Norges lommebok.

Men som sagt, vi skal alle ha noe givende i hverdagen vår. Om det gjør livet ditt/deres fullverdig å sladre på noen som dere mener får for mye i støtte, så velbekomme.

Skrevet

Snyltere av denne typen er riktignok ikke noen trussel mot Norges lommebok, men mot lommeboka til de som faktisk trenger støtte fra det offentlige.

Skrevet

jeg ville meldt dem. hater at skattepengene mine bl.a skal gå til slike. har ei venninne som driver sånn jeg også, hun gjør det ikke kriminelt da, men sniker seg unna alt som heter jobb og utdanning. liker bedre å sitte hjemme på rævva å motta penger helt gratis. typen hennes er ikke noe bedre han heller. de har god råd også, bruker flere tusen på ufornuftige ting som tatoveringer og treningsutstyr. sånne folk gjør meg forbanna..

Skrevet

Synes vel muligens du er en smule naiv her. Fortell meg hvor du bor, slik at jeg kan la være og melde innbrudd hos deg. Eller hærverk. Om jeg er vitne til at noen stjeler lommeboka di, bør jeg, om jeg følger dine regler heller ikke gjøre deg oppmerksom på det. Rammer jo ikke meg, så da blåser jeg i det. Er derfor for å melde i fra om lovbrudd. Likevel... Å grave i naboens økonomi er ikke mitt problem. Mener å ha sett noen ganger at de som er "utdannet" i trygdemisbruk, er de største taperne uansett. På lang sikt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...