Luna** Skrevet 6. oktober 2007 #1 Skrevet 6. oktober 2007 Der er jo endel fabrikkstøv, men holder det å lufte det? Der er ingen overskuddsfarge som skal vaskes bort.... På den andre side, skader det jo ikke med en vask....
velsignet med to Skrevet 6. oktober 2007 #3 Skrevet 6. oktober 2007 Jeg har vasket dynene iallefall, vet jo ikke hvor lenge de har ligget i butikken å samla støv. Men har ikke kjøpt ull enda så det kan jeg ikke svare på
Athina' Skrevet 6. oktober 2007 #4 Skrevet 6. oktober 2007 jeg kjøpte dundyne på kid som lå i plastikk og jeg skal ikke vaske den. Jeg skal henge ut den og banke ut evnt støv.
Håp & lille Hopp-Overtid Skrevet 6. oktober 2007 #5 Skrevet 6. oktober 2007 jeg vasker ikke dundyne, den lå i plast når jeg kjøpte den og skal jo ha dynetrekk utenpå. Lammeull kan ikke vaskes-det må renses. Det bare lufter jeg.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2007 #6 Skrevet 6. oktober 2007 Kun lufting og risting av dundyne og lammeskinn her også
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2007 #7 Skrevet 6. oktober 2007 jeg har vasket lammeskinnet mitt da det kunne vaskes på 30 grader på ullprog.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2007 #8 Skrevet 6. oktober 2007 jeg ble tipsa i butikken om å fryse ned og så lufte før det ble tatt i bruk, men at det ikke var nødvendig å vaske...
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2007 #9 Skrevet 6. oktober 2007 Mitt lammeskinn kunne ikke renses, så det gikk på ullprogram i vaskemaskinen - gikk strålende Ellers så blir alt vasket ja. Kan være mye støv og bakterier i dundyner selv om de ligger i plast.....
Happy_girl med MiniMonster! Skrevet 6. oktober 2007 #10 Skrevet 6. oktober 2007 Jeg fikk beskjed på Barnas Hus om å vaske lammeulla i vaskemaskin på 30 grader med Milo, så det skal jeg gjøre. Vasker også dynene da jeg har arvet de.
Bdancer Skrevet 6. oktober 2007 #11 Skrevet 6. oktober 2007 jeg tror jeg ville vasket det ja! Jeg har 2 dundyner fra jeg selv var lita - så de må vaskes. Og lammeskinnspose som er sendt på rens..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå