rødbrus jenta Skrevet 6. oktober 2007 #1 Skrevet 6. oktober 2007 for jeg spiste løk i går og våger ikke å gi henne pupp før jeg er sikker på at det er ute av melka. Er det noen som veit hvor lang tid det tar før det er fordøyd hos meg og ute av melka??
Gjest Skrevet 6. oktober 2007 #2 Skrevet 6. oktober 2007 Det er ikke alle som reagerer på det så det kan hende det går helt greit. JEg ville gitt henne melk jeg da:) JEg tror ikke det er snakk om mer enn noen timer før det er ute. Men prøv å let litt på ammehjelpen.no
Gjest Skrevet 6. oktober 2007 #3 Skrevet 6. oktober 2007 Det er veldig individuelt når det går ut, og det er også avhengig av mengde. Om man drikker en liter melk og barnet ikke tåler melk, så tar det nok mer enn noen timer.. Tror jeg ville prøvd forsiktig nå jeg. Jeg kan spise litt løk uten at gutten reagerer.
rødbrus jenta Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 6. oktober 2007 Takk for svar . Hun tåler ikke løk men det var ikke mye jeg spiste det var i en gryterett.
ღMaiBlomstenღ Skrevet 6. oktober 2007 #5 Skrevet 6. oktober 2007 Vi skulle spise hos noen venner på torsdag kveld og uten å tenke etter hadde de laget en ovnsrett med kål. God mat, men lillegutt er ikke veldig begeistret. Jeg pumpet meg derfor resten av kvelden og hadde klar flaskene til dagen etter. Pumpet til hvert måltid så ikke det skulle gå utover produskjonen. Lørdag morgen tok jeg imidlertid sjansen på pupp igjen, men det var bom gitt! Det har vært grining store deler av dagen - så da var det å finne pumpa igjen. Han reagerer på alt av kål, til og med på et tynt lag med jordbær syltetøy på ei vaffel, druer, løk osv - hver gang har det tatt to døgn før han unngår vondt. Ille det asså. Tenker til stadighet at nå er han jo så stor (5 mnd i neste uke), men akk nei. Sikkert veldig individuelt hvor lang tid det tar, her i gården er det ikke verd å ta sjansen, det går ikke allikevel. God lørdagskveld:)
Gjest Skrevet 7. oktober 2007 #6 Skrevet 7. oktober 2007 Ja vi er forskjellige. Gutten her reagerte på fersken: 1 fersken = skrik i 1 døgn.. Men han har tålt at jeg har spist jordbærsyltetøy, løk i gryteretter og sause og salater (altså ikke store mengder). Kål har jeg ikke prøvd, er ikke så glad i det. Poenget er vel at man må prøve seg fram. Dumt å måtte gå glipp av den maten om man ikke trenger, på en måte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå