Gå til innhold

noen her som har hatt svangerskapsforgiftning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan merker man det og hva er symptomene???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja jeg hadde det i mitt første svangerskap, da var jeg bare 18 år. Det er 3 år siden, og denne gangen går det heldigvis fint. Det var nifst! Du merker det på at du får mye vann i kroppen. Ta en trykktest ved at du presser to fingre på framsida av leggen på beinet, og blir det nedsøkk som henger igjen har du mye væske i kroppen. Også får du proteiner/eggehvite i urinen pluss veldig høyt blodtrykk.

Skrevet

Var på KK hin dagen fordi de trodde at jeg hadde det. Jeg hadde sterk hodepine, smerter øverst i magen, og proteiner i urinen. Men siden jeg ikk ehadde høyt blodtrykk så mente de at det ikke var det likevel... Men de sa ikke noe om vann i kroppen egentlig :P Men ved høyt blodtrykk, hodepine og proteiner så har man de sterkeste symptomene på det så vidt jeg skjønte av legene på KK

Skrevet

Har ikke hatt det selv, men har en søster og 3 venninner som har hatt det. Finnes ikke en oppskrift på hvordan det er, det har vært forskjellig med alle mine venninner....En av de har hatt ett symptom, andre har hatt alle symptom. Hos den ene ble det keisersnitt, med en annen var det helt ukomplisert.

Men klippet en link som du kan lese fra nettet om du vil :

http://www.helsenytt.no/artikler/svangerskapsforgiftning.htm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...