Gjest Skrevet 6. oktober 2007 #1 Skrevet 6. oktober 2007 Så du hadde omskolert deg... fikk du omskolering med støtte fra trygdekontoret? var det vanskelig å få? vet du hva kravene er? holder det f.eks at det er vanskelig å få jobb og at helsa ikke holder til det yrket man har utdannet seg til?
lenej :o) Skrevet 6. oktober 2007 #2 Skrevet 6. oktober 2007 nei, omskolerte meg på eget initiativ. flytta hjem til mamma og pappa i 10mnd, å pendla hjem hit til min kjære i helgene. det var før mini kom. elelrs skal eg nå ta nettstudier, for gidder ikke pendle fra mini så.. koster 15 000kr, å holder på å spare til det. man kan jo få lån i lånekassa, men jeg liker ikke lån, å har klart meg hittil uten, så skal helelr spare opp 15 000. må bare vente til jeg får kontantstøtta, så jeg har noe å spare fra. men skal først spare til nye briller. så her tar jeg ting etter som jeg selv har råd. men tenkte å ringe NAV å spørre om de hadde lyst å sponse emg penger til denne utdanningen, om de kunne fått en attest fra bhg her, at jeg hadde fått jobb om jeg hadde hatt utdanning i orden.. da bruker de å betale for utdanning til noen, om de har en jobb å gå til da, for de vil få ned arb.ledighets-tallene. men da må du være reg arb.ledig sikkert, å det er ikke ejg, for jeg har ikke opparbeid dagpenge-satsen, så gidder ikke sende meldekort uten å få bet for det... så tenkte å høre emd dem da hvertfall.. men det blir ikke ennå da.. skal hvertfall vente til over nyttår, har ikke tid akkurat nå. holder på å drukne i fleece og vognposer her, og har bestillinger inne, og planer om utvidelse av firmaet, så har ikke tid på denne siden av året hvertfall.. des får ejg ikek kontantstøtte før i desember, så kan ikke begynne å spare før da uansett... å skal ha nye briller aller først så... men om du går til legen, å får en attest med at din helse kan du ikke ha den jobben du er utdannet til, og om du får en attest fra en annen arb.plass, at du ville stilt sterkere til å få jobb der heller, om du hadde hatt den utdanningen, så kan jeg ikke se noen grunn om du ga disse til nav, at de ikke skulle sponset litt av utdanningen din? verdt å prøve uansett da.. lykke til!
Gjest Skrevet 6. oktober 2007 #3 Skrevet 6. oktober 2007 oki, takk takk=) da kjører vi det... legen kan ihvertfall gå god for meg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå