Gå til innhold

Til dere som skal ha/har söskenvogn..........

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken anbefaler dere? Er sånn i tvil? Min lille gutt har akkurat blitt 2 år når han blir storebror og vi må jo ha en vogn der begge får plass. Tenkte jeg kanskje skulle kjöpe brukt vogn, hva anbefaler dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

lurer jeg også

sønnen vår blir 2 år 21.nov og 6.mars er terminmed nummer to

Skrevet

Jeg har termin om 2 dager og har ei som nettopp hr fylt 2 år. Vi har kjøpt Phil & Teds. Helt genial spør du meg! Liker ikke de svære dobbelvognene jeg, så den er i alle fall perfekt for oss! =)

Skrevet

Blir akkurat 2 år mellom mine, og jeg vil ha en vogn der de helst sitter etter hverandre. Skal se om jeg også finner en brukt. Men jeg trenger en solid vogn med lufthjul som jeg kan bruke i snø og sørpe....er en del av det her på vinteren.(termin 8 mars)

Skrevet

Jeg leter også.. Storesøster blir 2 i november, og gåsungen kommer i februar/mars. Har sjekka ganske mange modeller, og ser at selv om utvalget er stort, er det ikke mange som tilfredsstiller mine krav..

Phil&Teds har jeg "vraket" i og med at storesøster blir for høy til å sitte i søskensetet under kalesjen, og at søskensetet under vognen ikke kan brukes til soving..

Foreløpig er det EasyWalker-modellen DuoWalker som "leder" hos meg, men jeg har til gode å se den annet enn på nett.. På babyjungle.nl selger de den med separate kalesjer. Tror det er ganske genialt mtp at jeg da kan ha kalesje til storesøster samtidig som jeg har hardbag til gåsungen. Alternativt kan jeg ha gåsungen i softbag også, med mulighet til å justere kalesjene individuelt.. Storesøster er ikke veldig glad i å ha kalesje over seg når hun ikke sover, og det blir vel neppe bedre med alderen..

Ellers er både TFK twinner twist og OTH Urban jungle duo gode alternativer for meg, men DuoWalker "leder" med bakgrunn i at kalesjen er delt, ikke felles..

Phil&teds-vogna der ungene sitter ved siden av hverandre, ser også grei ut, og den har individuelle kalesjer, MEN sittedelene her er smalere enn Quinny Freestyle 3XL, og da er den vel bedre som tvillingvogn enn som søskenvogn...

Ellers har jeg også sett på ABC design sin Zoom. Tandemvogn.. KNALLTØFF spør du meg, men jeg må se litt nærmere på hvor stor sittedelen der egentlig er, og hvordan det er å "håndtere" en tandemvogn før jeg er for ivrig på den...

*mine tanker*

Skrevet

Jenta vår kommer til å være 17-18 mnd når lille pjokken kommer, og vi skal ha søskenvogn. Lenge var det TFK twinner twist som ledet, men nå har jeg fall fullstendig for Emmaljunga Cangaroo Twin!! Den er flott, men har ikke kommet i de norske butikkene enda (tror den har kommet inn i de svenske butikkene, og der er det en god del penger å spare). Du kan se den på www.emmaljunga.se (og velg Sverige og svensk, så kommer du inn på de svenske sidene).

Den er 78 cm bred (dvs den går gjennom de ALLER fleste dører), har en hardbag og en sittedel, og separate kalesjer når man ikke bruker to sittedeler. For meg er dette den perfekte vogna!! :-) Og emmaljunga har jo flott kvalitet!

Eneste minuset er prisen... Den blir nok litt dyr (i alle fall om man sammenligner med f.eks. gt vognene som ligger på ca 4000,-), men jeg betaler gjerne for å få en vogn jeg er fornøyd med i stedet for å gå og irritere meg over en jeg valgte ut fra pris! :-)

Lykke til med søskenvognvalget!! :-)

Skrevet

Kjempeinteressant!!

Dette var en god opplysning, AurorasMamma! Har bare fulgt Emmaljunga fra de norske sidene, og der har jeg ikke sett denne vogna..

Kan man bruke to separate kalesjer i stedenfor en fast, eller er det bare "søskenpakka" som brukes med hardbag som er med kalesje.. Går det evt. an å bruke to søskenpakker?

Vet du om fotbrettene er justerbare? altså, om det er to "individuelle" sittedeler?

Tror ikke nettsida virker helt her hos meg, men jeg skal sjekke enda litt :o)

Skrevet

Blir to år mellom mine også=))) Vi har kjøpt troller vogn....twin jogger og en sånn soft bag til.... nå har vi jo ikke begynt og bruke det enda...men hitill er jeg veldig fornøyd med kjøpet=))) Billig vogn også... 1490 kr=)))

Skrevet

Jeg får 17 måneder mellom mine og har lest og lest.vanskelig det her.

Foreløpig ligger carena best an. Dette ut fra:

Pris. Vi må ha to vogner likevel pga barnehage og da er prisen overkommelig.

Det neste er bredde, tyngde, hjul og sist men ikke minst BREMSEN.

Videre er den enkelt å legge ned og det eneste to minus er at det bare er en kalesje samt at bagen blir bort fra deg.

Jeg har bare prøvekjørt i butikken og synes også den var lettest manaøvrer bar.

Hører gjerne fra dem som faktisk eier en slik og har erfaring.

jeg venter på årets carena som blir å koste rundt 3900. Den til 2900 er noe bredere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...