Gå til innhold

Begynner å bli lei dette hode...(klager litt her nå)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var forberedt på at jeg kunne få mye migrene i dette svangerskapet, og det har jeg fått... Jeg har hele tiden synes det har gått fint, siden jeg er såpass innstilt på det...

Men akkurat i dag har jeg lyst til å slippe! Gubben og vesla vår kommer hjem fra en ukes høstferie og jeg vil være i tipp topp form!

Kan noen trylle bort den snikende migrenen min?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff ikke noe godt. Sliter også med hodeverk, og har tiltider vært sykemeldt. Jeg har gått og går fortsatt til kiropraktor og får massasje i tillegg. 3-4 ganger pr. uke. Kiropraktor går jeg egentlig til 1 gang pr halvår, men etter at jeg ble gravid så har timene økt. Vet ikke om det kan hjelpe deg, men kanskje vært et forsøk?

God bedring iallefall

Skrevet

Tar du ikke noe for det da lompa? jeg bruker pinex forte når jeg får et anfall, skal visst ikke ha noe å si det.

Skrevet

Hmmm. Nå er jeg bare 4+4 og har ikke eeeegentlig så stor peiling, men jeg trodde man bare kunne bruke paracetamol under graviditet?? Pinex Forte inneholder jo kodein som omdannes til et morfinlignende stoff i kroppen... Og man får jo ikke morfin som smertelindring under fødsel pga påvirkning av babyen.......Jeg ville spurt legen før jeg tok paralgin forte iallefall!!

Skrevet

felleskatalogen sier om pinex forte: Overgang i placenta: En viss overgang må forventes. Teratogen effekt ikke beskrevet.

har man migrene så har man migrene, og det er ikke bra for noen å ligge å krampe å spy i dagesvis hvis man kan unngå det.

Paralgin forte i felleskatalogen: Overgang i placenta: Data fra gravide kvinner som har brukt preparatet indikerer ikke skadelige effekter på svangerskapsforløpet, fosteret eller det nyfødte barnet. Ved langvarig behandling av moren ved graviditet er det sett neonatal abstinens. Det er sett neonatal respirasjonsdepresjon ved bruk av kodein ved fødsler.

Leger anbefaler ikke ting om det ikke oppveier for risikoen det er å ta medikasjonen.

Skrevet

Hei *MillaMozilla * termin 12.mai!

Jeg tar Ibux i samråd med lege. Gjort dette begge svangerskap.

Men prøver å unngå det i det lengste da...noen ganger går det bare ikke over, og da et tablett eneste utvei.

Skrevet

Kjære Lompa75...velkommen i klubben.. jeg har hodepine på 8 uka nå.... flere ganger i uka er jeg sengeliggende. Men det er ikke migrene. Ellers så varierer hodepinen mellom mild, moderat og kraftig...skriver ned hver dag så jeg har en viss oversikt til neste gang jeg skal til legen.

Jeg tar paracet i samråd med lege når anfallene blir for ille. Og jeg går til psykosomatisk trening. Ellers så har legen sakt at jeg skal holde meg i ro å ikke gjør noe som kan utløse kraftig hodepine. Som f.eks kjøre langt med bil eller anstrenge meg fysisk.

Skrevet

Uff, hodepine og migrene er fryktelig slitsomt! Jeg hadde kraftig hodepine hver dag, hele døgnet, frem til uke 23 ca. Jeg ble 50% sykmeldt for å ta det med ro annen hver dag. Det hjalp for min del!! Stress og mas utløste min hodepine.. Nå har jeg det bare dann og vann, etter en dårlig natts søvn osv.

Migrene sliter jeg med til vanlig, men har bare hatt en gang i svangerskapet!! Men ulempen med min migrene er at ingen "lette" smertestillende har noen effekt, kun Imigran. Og det får jeg ikke bruke nå.

Men legen skrev ut paralgin forte til meg for den hodepinen, så akkurat paracet og paralgin forte er relativt ufarlig! Jeg tok ingen, for jeg fikk meg ikke til det. Men vi får se det på den positive siden: (selv om det ikke er lett) Jeg tror vi får høyere smerteterskel til fødselen:)

Skrevet

Jeg fikk morfin etter en operasjon i svangerskapet. Jeg var 15 uker på vei, så morfin gir de under graviditeten. Det er preparater som Ibux man ikke skal bruke.

Skrevet

Åå, så godt å se det finnes flere gravide med migrene der ute.. :) Jeg er blitt mer plaget av den klassiske migrenen etter uke 12, og har hatt noen lange, tunge runder siste måneden.

Synes nesten det verste er at det tar så lang tid å få hentet seg inn igjen etter et skikkelig anfall. Blir jo helt slått ut og kroppen trenger flere døgn for å komme helt til seg selv igjen. Trur nok det blir tyngre for hver uke etterhvert som man blir mer sliten av å ha vondt i hode..

Hva jobber dere med og hvilke gode ordninger har dere med tanke på en best mulig kombinasjon av graviditet, migrene og jobb??

Skrevet

Jeg jobber på småbarnsavdeling med en time pendling hver vei så jeg må nok pent holde meg hjemme. 100% sykemeldt mest sannsynlig ut svangerskapet.

Skrevet

Hei påskeaften...

Min ordning er 100% sykmeldt. Arbeidsgiver finner det vanskelig å ha meg på jobb når jeg aldri vet hvilke dager jeg blir dårlig på. Helt forståelig. Synd, for jeg savner virkelig jobben min!

Skrevet

Ååh.. 100% sykemeldt høres liksom så dramatisk ut, ikke spesielt stas det! Hvor mange uker er du da? Jeg er 17 uker og ser jo at jeg begynner å slite en del nå. Sant som du sier med at det er vanskelig å vite hvilke dager man er dårlig på, for det hjelper jo heller ikke å være sykemeldt i en mindre prosent, da kommer jo bare sykedagene i tillegg til sykemeldinga.

Jobben prøver å finne løsninger og er veldig forståelsesfulle, men kjenner jeg er sliten og kanskje vil trenge en full sykemelding når jeg skal til legen på onsdag.. Hvertfall for en periode, kan jo hende migrenen forandrer seg igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...