Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2007 #2 Skrevet 6. oktober 2007 har nå spist majones og salami - brødskiver i 9 mnd nå og har det helt supert ( beybisen i magen også ) så det går nok fint !!! jordmor og legen min mener man kan spise ALT man vil nå til dags utenom rått kjøtt...... Alt av pålegg, oster osv... Har også spist masse oster , skalldyr , reker +++++ i hele sommer.
Lillemor te to tette Skrevet 6. oktober 2007 #3 Skrevet 6. oktober 2007 enig med du, man kan stort sett spise det man vil :-) jeg unngår bare rått kjøtt, og upasteuriserte oster, ellers går det meste ned :-) god fornøyelse :-)
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2007 #4 Skrevet 6. oktober 2007 Bare vær klar over at salami ER rått kjøtt. Det er kun speket, altså ikke varmebehandlet. Stort sett går det sikkert helt greit, men det KAN forekomme bakterier i kjøtt og fisk som kun er speket, gravet eller røkt. Du er trygg hvis du fryser pålegget ned i etpar døgn først. Da dreper du evt bakterier. Ellers bør det spises ferskest mulig. Har dilla på parmaskinke, så den går rett i fryser'n etter innkjøp før inn i kjøleskapet.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2007 #5 Skrevet 6. oktober 2007 Jeg har fått beskjed av min lege og jordmor at jeg skal holde meg unna salami og alt av tilsvarende kjøttpålegg. Dette regnes som spekemat som er rått kjøtt.
Realist Skrevet 6. oktober 2007 #6 Skrevet 6. oktober 2007 Jeg elsker salami, men har ikke smakt det siden jeg ble gravid. Det er på NEI listen og skal ikke spises...... (Jeg er ikke hysterisk, men noen ting tør jeg bare ikke)
Gjest Skrevet 6. oktober 2007 #7 Skrevet 6. oktober 2007 Legen min sa at det meste som er i norsk husholdning ikke er farlig for barnet, så lenge man spiser alt med måte!!!
Gjest Skrevet 7. oktober 2007 #8 Skrevet 7. oktober 2007 Salami er rått kjøtt, og står på alle nei-listene jeg har lest, så jeg holder meg unna for sikkerhets skyld... Man vet jo aldri...
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2007 #9 Skrevet 7. oktober 2007 Salami regnes som speket mat, men er faktisk laget av KOKT kjøtt! men annen speke mat er det lurt å fryse først.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå