Gå til innhold

Kan gravide spise salami?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet det?

klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har nå spist majones og salami - brødskiver i 9 mnd nå og har det helt supert ( beybisen i magen også ) så det går nok fint !!!

jordmor og legen min mener man kan spise ALT man vil nå til dags utenom rått kjøtt......

Alt av pålegg, oster osv... Har også spist masse oster , skalldyr , reker +++++ i hele sommer.

Skrevet

enig med du, man kan stort sett spise det man vil :-) jeg unngår bare rått kjøtt, og upasteuriserte oster, ellers går det meste ned :-)

god fornøyelse :-)

Skrevet

Bare vær klar over at salami ER rått kjøtt. Det er kun speket, altså ikke varmebehandlet. Stort sett går det sikkert helt greit, men det KAN forekomme bakterier i kjøtt og fisk som kun er speket, gravet eller røkt. Du er trygg hvis du fryser pålegget ned i etpar døgn først. Da dreper du evt bakterier. Ellers bør det spises ferskest mulig. Har dilla på parmaskinke, så den går rett i fryser'n etter innkjøp før inn i kjøleskapet.

Skrevet

Jeg har fått beskjed av min lege og jordmor at jeg skal holde meg unna salami og alt av tilsvarende kjøttpålegg. Dette regnes som spekemat som er rått kjøtt.

Skrevet

Jeg elsker salami, men har ikke smakt det siden jeg ble gravid.

Det er på NEI listen og skal ikke spises......

(Jeg er ikke hysterisk, men noen ting tør jeg bare ikke)

Skrevet

Legen min sa at det meste som er i norsk husholdning ikke er farlig for barnet, så lenge man spiser alt med måte!!!

Skrevet

Salami er rått kjøtt, og står på alle nei-listene jeg har lest, så jeg holder meg unna for sikkerhets skyld... Man vet jo aldri...

Skrevet

Salami regnes som speket mat, men er faktisk laget av KOKT kjøtt! men annen speke mat er det lurt å fryse først.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...