Gå til innhold

Hente/brige +++

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør dere det med henting og bringing? Avstanden for vår del er 4 mil hver vei, barnet er 7 år.

Hvordan gjør dere det med den ene kvelden i uka om dere har det? Jeg er uenig med barnefar her, jeg syns det er stress for barnet å være med han på kjøpesenter/kafe i tillegg til lekser og være med venner. H*n sliter i forhold til leksene og bruker derfor hver kveld til lekser. Jeg kunne derfor tenke meg at de heller har lenger helgesamvær, eks fre-man.

Åpen for forslag og innspill, er jo barnet det skal være ok for

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her skulle vi ha samvær frå torsdag til søndag ifrå september, men barnefaren har heldigvis sett at tulla vår koser seg i barnehagen og ønsker ikkje bruke dagmamma på ho også, så da blir det fredag til søndag. Evt. langhelger når far har mulighet for det. Og om barnefaren har tenkt seg en ettermiddag hit har han ettermiddagssamvær med barnet. Før hadde vi fredag til søndag + kvar onsdag ( 45 min. å køyre kvar vei). Men onsdagene var et stort stress moment for barnet, da det blei nesten 2 timer køyring for 2 timer samvær.

Skrevet

Hva med at bf har samvær hjemme hos deg? Så blir det ikke så mye kjøring. Om det er greit for deg da. Tenker bare at bf skal ikke bry seg med hvor han har samvær med datteren sin, for grunnen til at han har samvær er for å være med datteren sin.

Håper jeg leste innlegget riktig nå, og at jeg ikke svarte helt på tryna.

Skrevet

HI her

for vår det helt uaktuelt å ha han her hjemme hos oss. Det endte med at jeg var husmor og han satt og så på tv/halvsov.

Skrevet

om du går ut så blir du ikke husmor ;)

du får vurdere hvem av deg eller barnet som har minst problemer med og være på senteret 1 dag i uka

kansje digg for deg og spise ute og slappe av litt

Skrevet

Nei ærlig talt, det er ikke nødvendig når barnet er 7 år å gjøre sånt etter min mening. Jeg har ikke råd til å fly ute og spise ute en gang i uka heller. Jeg mener nå fortsatt han kan ha henne heller en dag eller to lenger i forbindelse med helg

HI

Skrevet

hva er forsjell på at han har barnet torsdag til mandag en fredag til mandag og en dag i uka?

torsdag til mandag så må jo barnet reise hjem til far på torsdag kveld. var det ikke den reisevein du var så redd for?

eventuelt så kan jo barnet bare sove hos far den 1 dagen i uka.

helt ærlig, så mener jeg at samvær ikke bare går på at barnet MÅ møte far for og huske han. er det ikke flott at far faktisk ønsker samvær med barnet sitt?

Skrevet

Har ikke sagt jeg er redd for reiseveien, lurte på hvordan andre gjorde det med henting og bringing når avstanden var ca det.

Det er flott at han vil ha samvær, men da må han også gjøre lekser osv med barnet etter min mening og ikke fly på kafe osv. Men skal nevne det med overnatting midt i uka for han - takk

Skrevet

hm.. kan de ikke gjøre lekser på kafeen da? om han ikke vil ha overnatting? det er jo en murlighet mener jeg.

Skrevet

Ikke så lett å konsentrere seg på en kafe, hvert fall ikke når barnet sliter med lekser i utgangspunktet + dårlig konsentrasjon

Skrevet

vi får håpe han går med på overnatting da :-)

ellers får de sikkert låne ett klasserom på skolen som de kan gjøre lekser på før de drar på kafe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...