Gå til innhold

Småbarns mødre som er ufattelig usympatiske...

Anbefalte innlegg

Skrevet

her om dagen skulle jeg slå inn noen i kassen til en kunde,

jeg gjorde en feil, eller kassen hang seg opp.. jeg vet ikke.

Men jeg var ihvertfall veldig ydmyk og flau,beklaget meg og prøvde å forklare hva som var galt samtidig som jeg prøvde å rette opp feilen.

-Fikk bare et surt høylytt svar tilbake; - at det er mulig! sier kunden sint.

Jeg prøver igjen, dama blir surere og surere og ber en kollega av meg om å ta over for meg siden jeg ikke kan jobben min!!

Er det noen der ute det ikke finnes empati i kanskje?

Jeg mener, jeg var ydmyk, flau og hyggelig og fikk kun negativ respons, forventes det at man skal kunne alt i service bransjen og at hvis noe henger seg opp, har kunden da rett til å være nedlatende og ekkel mot den som skal yte servicen og som gjør sitt beste??

Hadde skjønt at hun var sur om jeg var treig og likegyldig, men jeg var oppriktig ydmyk og gjorde alt jeg kunne for å rette det opp igjen.

det at hun var småbarns mor var kanskje usakelig... men det ble nå overskriften min.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eneste jeg vil kommentere er; for en ufattelig usympatisk overskrift...

Det har jo ingenting med småbarnsmødre å gjøre, noen folk er jo bare sure!

Skrevet

nei, jeg skrev jo det på slutten av innlegget mitt at det kanskje var tatt ut av sammenheng..

men nå er det sånn at jeg jobber for det meste bare med småbarns mødre som kunder hver dag, de fleste er jo veldig hyggelige og da blir jeg litt overrasket når det en gang i blandt popper opp noen skikkelig fæle noen, tenkte på om jeg skulle forklare det i innlegget mitt,siden noen sikkert kom til å "ta meg" for overskriften, men da ble det så langt..

ja. :)

Skrevet

Skulle vært journalist i VG eller Dagbladet du :)

Kjipt med sure folk uansett!

Skrevet

Da er det faktisk lov til å si at hun får oppføre seg skikkelig i butikken deres....Det er ikke sånn at man kan ta sitt dårlige humør ut over andre mennesker under påskudd av at kunden har rett. For en teit tipse...

Skrevet

Kanskje litt uten sammengheng, men skjønner likevel poenget til HI. Tror jeg.

Blir nemlig overrasket over hvor mange usympatiske folk det finnes, og tenker over det på en annen måte når de har små barn. For disse sure menneskene har oppdrageransaret, og er rollemodeller for barna sine. Har reagert flere ganger her inne.

Skrevet

Jeg jobber ikke i servicebransjen selv, men blir stadig oppriktig sjokkert over hvordan noen kunder behandler de i kassen etc.

Jeg synes det er så utrolig ufint og lite empatisk når du ser noen i kassen som strever, så står kunden der:"Du, jeg har ikke hele dagen på meg" osv osv.

Det er akkurat som om noen mennesker går rundt med mye sinne i seg, så måde ta det ut ved første og beste anledning. De som er så ufine, burde gå å skamme seg!!!! Det blir ekstra ille når det er småbarnsmødre, for de bør gå foran som et godt eksempel for barna sine på hvordan man behandler andre mennesker.

Skrevet

Drittkjerring....

Tror enkelte kunder lirer fra seg det de vil fordi de vet at dere som jobber i butikk ikke kan/bør si imot.

Skrevet

Det jeg tenkte var at kanskje hun dama hadde en dårlig dag? Folk må få lov til å ha dårlige dager også, selv om det er unødvendig å la det gå utover andre. Jeg har også hatt mine stunder, for å si det sånn....men har aldri sagt noe frekt.

Skrevet

Takk for svar jenter!

Hjelper med støtte og tanker her inne i fra :)

Ja, kunden kunne ha hatt en dårlig dag, men med ingen rett til å la det gå utover meg. I tillegg var hun ute å trillet med ei venninne og venninna stod potte sur v siden av.. det la enda mer press på situasjonen :-S

Nå skal jeg egentlig bare finne meg i og være vant til å jobbe i presset situasjoner, men jeg blir litt satt ut når jeg møter mammaer med mangel på empati i butikken min.. :(

Skrevet

og med mangel på ren høflighet kan jeg vel og egentlig tilføye ;)

Skrevet

Jeg har mange år i servicebransjen bak meg, og jeg har både i utelivet og i butikk(!!) kastet ut kunder som ikke vet å oppføre seg pent.

Man skal ha et visst høflighetsnivå ovenfor de som arbeider i slike yrker.

Men jeg må også innrømme at det hender jeg står på den andre siden som kunde, og er veldig klar over at jeg ikke akkurat er noen drømmekunde. Jeg er kravstor og veldig ufin med mennesker som faktisk ikke akn eller i det heletatt prøver å gjøre jobben sin. J

Skrevet

Jeg blir aldri vant til kunder som er sånn jeg, og nå har jeg jobbet i butikk i 14 år. Kan ikke si jeg blir lei meg lenger, blir bare utrolig, utrolig provosert og får DE remsene med skjelleprekner jeg gjerne skulle lest opp for dem, i hodet, men blir bare stående å smile/unnskylde meg likevel. Hvis ikke de er SKIKKELIG ufine da - da får de beskjed (om enn langt roligere enn hva jeg gjør i fantasien).

Skjønner ikke at folk orker å gå rundt å være så sure jeg - de må jo ha det ufattelig tragisk med seg selv...

Skrevet

Det finnes utrolig mange sånne mennesker! Og ja, det blir faktisk ekstra ille når dette er foreldre, fordi barna tar etter foreldrene sine.

Skrevet

en ting er å ikke kunne jobben fordi en er ny og i opplæring, en annen ting er de som ikke prøver/gidder å gjøre jobben sin.

:)

Skrevet

ja, det kom vel egentlig i feil rekkefølge hehe,

poenget var ihvertfall at det er stor forskjell på de to tingene ;)

Skrevet

Syns hvertfall at hun kunne spart seg kommentaren, for det var veldig frekt sagt. Og du gjorde jo det beste du kunne, så...

Skrevet

Jeg jobbet med kunder for mange år siden og det finnes mange svært frekke og fæle kunder. Jeg sa til de vennlig men bestemt at dersom det ikke kunne oppføre seg høflig så måtte de forlate butikken. De kunne ikke snakke til meg på denne måten. Jeg var alltid smilende og positiv mot kundene så når de var frekke eller snakket nedlatende så sendte jeg de på dør...hehe sorry

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...