Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2007 #1 Skrevet 6. oktober 2007 setter pris på svar fra de som vet noe..
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2007 #3 Skrevet 6. oktober 2007 Moren min tok 1 ss kvelden før termin og 1 ss samme morgen og jeg ble født kl. 1330 på termindag. Dette etter at min storebror ble født 16 dager etter termin og var helt inntørket og hadde gått mye ned i vekt på overtid. Spurte en venninne som er jordmor om hennes syn på dette, og hun fortalte at det var ingen vitenskapelige bevis på at det virker, men at det heller ikke var noe farlig å prøve det. Mye mulig andre har andre oppfatninger, men jeg tror jeg kommer til å prøve det rundt termin hvis ingenting har skjedd. Førstemann kom 12 dager før, og vil gjerne ha ut nestemann før julaften (termin 1612).
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2007 #4 Skrevet 6. oktober 2007 veit ikke om d har så mye for seg! baby kommer når den kommer! når man tar olje etc ender man oftest opp med bare maserier..
Gjest Skrevet 6. oktober 2007 #5 Skrevet 6. oktober 2007 Mamma tok det da hun venta broren min, og det blei styrtfødsel dagen etter. Da hadde hun gått 2 uker over tida da.
Astrid21 Skrevet 6. oktober 2007 #6 Skrevet 6. oktober 2007 Svigermoren min tok det når de skulle ha deres første barn..Termin 24 desember..Men hun tok lakserolje kvelden 3.des og fødte dagen etter! Og de ble ikke noen maserier etterpå=) Nå har de seks barn og venter det 2. barnebarnet..Hehe..
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2007 #7 Skrevet 7. oktober 2007 flere som har hørt med jordmor eller har egne erfaringer??
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2007 #8 Skrevet 7. oktober 2007 Hei, Jeg har spurt jordmoren min, hun sa at det var helt ok, selv om hun ikke oppfordret det, men hun ville ikke tatt det før termin. Hun sa også at det er det samme man får når man kommer på sykehuset for å få riene skikkelig i gang så.... Det var visst veldig mange som tok det hjemme og litt skeptisk til å innrømme det når de kom på sykehuset.. Jeg er på overtid og lurer på om jeg skal prøve. Flere som har egne erfaringer?
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2007 #9 Skrevet 7. oktober 2007 Nei det er ikke å anbefale, er vel ingen jordmødre som anbefaler det. Har ett søskenbarn som tok det, det gikk ett par timer og så var det å styrte på sykehuset, de har 15 min å kjøre og rakk såvidt inn dørene. Hun gikk på to hvert 5.min og måtte skite og syns fødselen var helt forferdelig, hun har født en gang før. I tillegg var det en stor gutt som kom og det gjorde jo ikke saken bedre der hun fløy fram og tilbake mellom senga og do. Diarè når en føder?? Friste ikke en plass!!! E nok å tenka på om en ikkje ska ha diarè i tillegg!! Babyen din kommer nok når den er klar, så jeg ville hvertfall ha ventet, er selv på overtid - som vanlig!!
tvilling73, 05/07 Skrevet 7. oktober 2007 #10 Skrevet 7. oktober 2007 hun gikk på do hvert 5.min, skulle det være
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2007 #11 Skrevet 7. oktober 2007 Men lakserolja virker vel temmelig fort så en får vel tømt seg før fødselen starter?? de fleste som har skrevet her at det har funket har jo sagt at de har blitt helt tømt før de var på sykehuset og det er jo litt kjekt, så slipper en ha masse i magen når en skal føde.... Er så mange delte meninger om dette, men ser hvertfall ut som de fleste er enige om at det ikke er farlig, bare ubehgaelig for noen kanskje!?
Krokodillemor Skrevet 7. oktober 2007 #12 Skrevet 7. oktober 2007 De jeg kjenner som har prøvd det har enten fått en veldig diaré uten noen resultater eller så har det endt i styrtfødsel. Jeg kommer IKKE til å prøve det.
aprilspøk Skrevet 7. oktober 2007 #13 Skrevet 7. oktober 2007 Lakserolje kan gi styrtfødsel, og det kan gi et stresset og i verste fall dårlig barn. Det ville jeg aldri tatt nei!
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2007 #14 Skrevet 7. oktober 2007 Anbefales IKKE. Fødsel blir brå, ikke naturlig og du riskerer i tillegg store mengder diare i samme slengen. Ikke bra for baby. Har hørt med jordmor, gynekolog og fødeavd, ingen anbefaler dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå