Gå til innhold

Er spent... SPENT!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jenter..og god lørdag!

Skal egentlig skriv på eksamenen min som skal leveres manda, men så ble jeg alene hjemme..sambo skal på pub å se fotballkamp..og da måtte jeg "bare" inn på BiM en tur.. Så til saken:

Jeg er KANSKJE gravid.. (som jeg har skrevet om litt før..

Det er sånn at jeg har hatt rare nesten "mensaktige" smerter og oppblåsthet i magen i fire-fem dager. Har vært litt kvalm om etterm/kveldene, og hatt hetetokter...Og så har jeg mistet den "driven" jeg har hatt nesten konstant de siste mnd, ala "MÅ bli gravid.. NÅ!!" er bare rolig og fornøyd i kroppen. Får en sånn nyforelska sitring nede i magen innimellom..:)

I følge kalenderen min skal jeg få mensen på manda, men de siste dagene så har det føltes som om jeg har hatt mensen uten at det har blødd..hvis dere skjønner. Alle andre "følelser" av mens har vært der.. veldig rart. Jeg driver jo å springer på toa hele tiden for å sjekke, men det kommer ingenting..!

Så...hvis jeg ikke får mensen på manda så drar jeg og kjøper en test, så jeg kan ta den tirsdag morgen. Herreguuud! Det er så ufattelig spennende!! Jeg tror jeg kreperer... Kan jo være sånn "innbilt gravid"..at jeg vil det så mye at mensen uteblir.. huff.. Har ikke sagt no til smabo om mine mistanker, men skal si det på manda, tenker jeg.. da har jeg liksom "bevis"..på at det er viktig å kjøpe en test. *sukk*

Har tenkt masse i det siste.. det er jo helt utrolig så mye man tenker på/bekymrer seg for..hvis man plutselig ER gravid..! åjåjåj... tenk om sambo friker ut og stikker av?? Nei, det tror jeg ikke han gjør..var jo egentlig hans "feil" uansett..hihi Men hva med alt rundt, svigers som mener vi må ha fast jobb, studiene, ny leilighet ... Det er jammen mye!

Men HVIS det faktisk er sant,

så blir jeg selvsagt bare over-über-lykke-lykkeligst..!!! :)

Hva sier dere? Er jeg bare for optimistisk? Uansett, det er godt å ha fått det ut litt..! Går jo rundt og er så spent at jeg nesten eksploderer!!

Klemm og bligravidlykkeønskninger til dere alle!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi...

Ønsker deg lykke til, og håper på det beste!!

Hadde klart vært veldig gøy om det stemmer, og det er mange som sier at de bare merker det på kroppen selv før IKM. Spennende!; )

Men selvfølgelig, kanskje greit å prøve å ikke håpe for mye.. I hvert fall hvis du er sånn som meg, som ønsker det inderlig, og blir skuffa hvis det ikke stemmer. For kroppen kan lure oss av og til, dessverre..

Men lykke til med skrivinga, sender noen lykke-til-klemmer for at du føler rett!!: )

La oss få høre åssen det har gått! God helg!; )

Skrevet

Takk:)

Det er viktig og ikke bli for håpefull..det er sant. Jeg har blitt "lurt" tidligere en gang..men nå kjennes det annerledes..hm.

Men jeg stoler ikke på noe før jeg tar testen på tirsdag..!

Helgen blir nok preget av forventninger og spenning,ja..og eksamen, da;)

Skrevet

Du får holde oss oppdatert! Og lykke til med eksamen!

Skrevet

Åj! Spennnende tid fremover nå! Lykke til på eksamen og lykke til med testing!

Har du forberedt deg på hvordan fortelle evt beskjed til din kjære?

Klem

Skrevet

Ja, jenter..

Nå er det tirsdag... Fikk ikke TR i går, da den skulle komm og ingetning i dag. Tok en test i mårrest (min første noensinne...(: ) og den ble klart negativ...???

Tenker å ta en ny (kjøpte dobbelpakning) om noen dager.. Føler meg fortsatt gravid.. Så dette er RART! .. Noen som har hørt om lignende?

Må løpe videre nå, men en liten oppdatering hvertfall..!

KLeemmmmm

Skrevet

Hei, igjen...

Nå har jeg litt mer tid... Er så uroli-utrolig-spent... Det kan jo godt hende at mensen kommer i kveld eller i morgen eller...men jeg er jo på andre dagen på overtid, da. Fortalte sambo om at jeg hadde mistanker i går etterm. Og han reagerte vel egentlig veldig bra...han sa at han ville vite om det faktisk var graviditet før han tok av...:)! Jeg spurte om han ville snu og løpe vekk, men det ville han ikke.. Når jeg tok testen i mårrest var han egentlig i seng (det var tidlig!) men han kom likevel på badet og spurte hva det ble..Da den viste seg å være negativ, ble jeg jo, naturlig nok, rimelig skuffa.. Men jeg leste opp fra bruksanvisningen at det kunne være lurt å ta en test til etter 48 timer ved fortsatt IKM og da var han overbevist om at denne testen ikke nødvendigvis gav det resultatet som faktisk er...! (har han merket humørsvigninger i det siste tro...? *ler*)

Uansett veldig godt å ha ham med på spenningsprossessen..! Det har virkelig vært tungt å gå å tenke på alt dette alene..!

Det er så slitsomt å måtte vente så lenge på hva som evt. er og ikke er.. huff.. Vil jo så fryykteeeliig mye være gravid!! jaja..jeg skal nok ikke klage i dette selskapet:) Dere er tøffe og sterke som holder ut!! Stå på!!!

" det kommer en dag...! "

Skrevet

Oioioi, så spennende! Så godt å høre at samboeren din viser så mye interesse. Hold oss oppdatert!

Hilsen en som er bittelitt misunnelig, må innrømme det...

:)

Skrevet

Ja, da var det på tide å forklare her også at jeg er en TULLING!!!

Altså.. jeg fikk jo da mensen på tirsdagskvelden...og det er ingen baby på gang... Har ikke følt så sterkt at jeg var gravid før, men så har jeg jo heller aldri vært det, så jeg følte vel sterkt det jeg trodde at en graviditet var..

Det er faktisk overraskende tungt nå..jeg er fryktelig lei meg og sint på meg selv fordi jeg "lurte" meg selv inn i en så forventningsfull posisjon...

Neste gang jeg "tror" at jeg er gravid skal jeg vente EN HEL UKE minst før jeg tester...

Så jenter, jeg er en tulling og en dum jente..! Tenk å være så fullstendig drømmer at man klarer å gjøre noe sånt? Huff... Det er jo også selvfølgelig ikke noe bedre med mitt babysavn nå enn før.. Jeg griner og "faller i dype tanker" hele tiden..

Ikke gjør som jeg gjorde nå! Tenk dere om før dere blir for "oppgira"! Og ikke skap usannsynlige forventninger...!

Så sånn er det med meg.. jeg er trist, sint, skamfull og generellt uggen..!

Men jeg har heldgivis en fantastisk samboer som trøster meg, og som var positiv og glad i min lille "prøveperiode". Og det er godt å tenke på. Kanskje kan denne hendelsen hjelpe ham til å forstå hvor mye dette betyr for meg, og hvor klar han egentlig er.. (for det tror jeg han er!!!)

Håper dere ikke ser på meg som en totalt dust etter dette her..føler meg som en, men...dere kan kanskje forstå at det kan bli sånn?

klem

Skrevet

Hei vennen!

Du er aldeles ingen "dust" som du beskriver! vet du, jeg begynner med å gi deg en kjempestor bamseklem! Jeg har full forståelse for at du ble veldig oppgiret, sånn har jeg også vært!

Og jo mer en tror, og kjenner på kroppens symptomer, og ønsker, da er det ikke mindre rart at du nå er veldig lei deg!

Og det er heller ikke så rart at du føler deg deprimert, det er jo en positiv test og da graviditet som har vært drømmen hele tiden, og når mensen kommer og viser seg at en ikke er gravid likevel, noe en drømte om, håpet og ønsket så inderlig, da reagerer kroppen slik du beskriver. Det er helt normalt, og skjer med veldig mange jenter, ikke bare deg!

Det er godt at samboeren din trøster deg og viser deg at han bryr seg om deg. Jeg tror så absolutt at han nå kommer til å forstå hvordan du har det, hvilke drømmer du har.

Slik som deg, så går jo ikke jeg på pillen, sluttet faktisk for nøyaktig et år siden. har brukt BabyComp siden februar, og plotter jo inn sex de dagene vi har litt uten kondom. Når El er over, så regner BC ut om det har klaffet med sex og EL, og flere ganger har den blinket mulig graviditet hos meg. Da har jeg jo blitt oppgiret, og min kjære har jo fått vite det. Han blir litt stresset, og spør om mensen kommer etc. Men innerst inne tror jeg at han faktisk da blir nødt til å tenke tanker omkring "tenk om, hvis om", og at det faktisk ikke hadde vært så ille!

Hvis vi snur denne negative opplevelsen for deg til noe positivt, så kan vi håpe at din kjære får et litt annet syn på saken, og nå faktisk blir klar rimelig kjapt! Han ser jo hvor viktig barn er for deg, og han ønsker jo helt sikkert dette selv også rimelig kjapt!

Vet ikke om jeg helt har fått svart deg ordentlig, sitter her på jobb og tenkte at jeg kunne svare deg. Men vil avslutte med å si at du ikke er dum på noensomhelst måte; du er helt normal, og jeg ønsker å gi deg en kjempevarm klem!

Håper din kjære ser hvor mye og hvorfor dette er så viktig for deg!

Mange klemmer fra Ine (som skriver usammenhengende.. men men)

Skrevet

takk...! Trengte virkelig akkurat et slikt svar..så TAKK:)!

Det går litt bedre nå.. har nettopp vært på kafe med ei god venninne og spist en stor milkshake = trøst..:)

høres jo ut som at vi har ganske lik situasjon..det er ikke så greit å ikke bli oppspilt når det KAN være noe på gang..! Så bra at du forteller sambo at det "blinker".. det er bra at de får kjenne litt på den "kanskje vi er gravid"-følelsen. Det er jo den som gjør de også klare...! Tror jeg hvertfall..

Tenk at du har vært pillefri et helt år! Det er jo kjempebra. Begynner vel å kjenne at kroppen er ordentlig "pillefri" nå? Det lover ihvertfall godt for fremtiden! Lykke til videre Ine!!

Stoor takk-for-klemmene-jeg trengte-klem fra jenta fra havet:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...