Gå til innhold

Blir satt i gang uke 37- noen med erfaring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter dødfødsel sist, blir jeg satt i gang mellom uke 34-37 en gang....kommer an på hvordan den lille har det. Har hørt at det er mye værre å bli satt igang. Noen som kan dele erfaringer med meg? Jeg er ikke lettskremt, så jeg tar imot negative historier også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er i samme situasjon som deg, hadde dødfødsel i uke 40.

Lurer litt på det samme.

Hvor tidlig i dette svangerskapet ble dere enige om igangsettelse ?

De har sagt at jeg skal bli satt igang litt før, men ikke vet jeg hvor lenge før.

Nå ble jeg satt igang sist, selv om barnet var dødfødt tror jeg det er akkurat likt.

Det tar ofte litt tid. Er smertefullt men du får tilbud om epidural.

Skrevet

Jeg opplevde også å miste jenta mi i dødfødsel (to dager før termin) for ett år siden. Er nå gravid igjen og skal settes igang om 5 uker og 6 dager.

Jeg er da 38+6 uker på vei. Jeg har fått beskjed om at det gjerne tar ei stund med modningspillen men at jeg vil garantert få føde den dagen jeg blir satt igang, og kan få det av smertestillende jeg vil..

Skrevet

Jeg ble satt igang sist, og skal bli satt igang også denne gang. ( På mandag faktisk).

Om det er værre enn vanlig fødsel vet jeg ikke, da jeg ikke har prøvd noe annet..... Men jeg hadde en fin fødsel sist jeg :-) Og gruer meg egentlig ikke noe spes. til denne gangen heller :-)

Det eneste aberet til meg var att det tok så lang tid.....

Han kom til 2 1/2 døgn etter jeg ble satt igang.

Lykke til :-)

Skrevet

Jeg ble satt i gang sist dagen etter termin pga svangerskapsforgiftning. Fra riene begynte til gutten var ute tok det 5 timer. Fikk epidural og synes igrunn det gikk greit. Ofte har man verre fødsel når man blir satt i gang, mne det trenger ikke alltid være sånn... Lykke til.

Skrevet

ble satt i gang med første barnet mitt. pga svangerskapsforgiftning i uke 38. fikk epidural og. synes ikke fødselen var noe hard. vanlig egentlig. nr to kom a seg selv, uten noen form for smertestillende.

Skrevet

Hei. jeg har blitt satt i gang tre ganger! Siste gang var det dødfødsel. ( rett før deg faktisk). Det blir fjerde fødselen din så mest sannsynlig vil det ikke ta så veldig lang tid! Dette er veldig forskjellig fra person til person, men når kroppen har født tre ganger før så husker den litt! Ta i mot tilbudet om epidural!! Er i samme situasjon som deg nå, blir også satt i gang før tiden men jeg vet jo hva jeg går til! Lykke til, ikke bekymre deg for fødselen!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...