Gå til innhold

hva spiser deres 2 åringer....

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en jente på 2 år som spiser svært lite for tiden... alt er nei, lurer litt på om hun holder på med 2årsjekselen.... men tror det handler litt om mat lei om jeg kan kalle det det... har prøvd alt fra skiver, havregrøt, yoghurt (som glir rett ned), alt som går innenfor usunn mat sklir rett ned... Trenger tips til hva jeg kan gjøre med en sta 2åring når det gjelder mat.... har ellers spist godt, vet at de styrer dette med mat bra nå, men hun må jo få i seg noe... hadde hun spist godt til et måltid hadde jeg vært veldig fornøyd... men nipper bare borti maten....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner meg godt igjen i det du skrive!

Vi har hatt det slik i mange mned nå, men ikke spising, kjempetreg spising, og uthalt legging fordi hun da var sulten. en så dukket 3 2-årsjeksler opp. Hun har begynt å spise litt bedre nå endelig. Så jeg håper det er grunnen hos dere også.

Noen tips fra meg;

yogurt blir mye sunnere om du har oppi havregryn og sesamfrø.

havregrøten blei endelig spist da jeg hadde i blåbærsyltetøy så den blei blå!

myk bakst som scones kan være fint , ta henne gjerne med på bakingen.

syng litt eller les donald for henne ved matbordet, det avleder fra selve spisingen

ikke by henne mat, bare sett det fram så kanskje hun tar litt, ikke fokuser på spisingen hele tia.

dentinox på gommene noen minutter før måltid.

Håper det bedrer seg snart!!

Skrevet

åååhh så herlig det du skriver...:) ble lettet no ja... hun spiste faktisk bra etter at jeg skrev innlegget igår... skal prøve tipsene dine:):) tror det har noe med 2 årsjeksleene å gjøre, hun gnager på alt for tiden...

ja prøver ikke å si at no må du spise, da kommer man inn i en ond sirkel.... men nesten litt godt at jeg ikke føler "meg" alene om " problemet"....

ha en fin dag:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...