Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2007 #1 Skrevet 6. oktober 2007 Jeg har termin 1 januar, og skal ta 1 års permisjon. men får jo bare fødselstipend i 42 uker... og har begynt å få passelig noia med tanke på penger de resterende 2 månedene av permisjonstida? Må jo nesten begynne å legge av penger nå , for å i det heletatt ha penger til mat og husly de månedene. Samboer er også student, og har en liten deltidsjobb..så det er jo ikke store inntekta å hente der i fra
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2007 #2 Skrevet 6. oktober 2007 Ring med Lånekassen og hør da vel. Vet om flere som har vært studenter begge to og de har fått ganske mye ekstra stønad i måneden. Trodde også man kunne søke om forsørgerstipend eller lignende? Kanskje NAV også kan hjelpe dere her? Jeg ville ha ringt med alle instanser og hørt om hvordan de kan hjelpe deg og hva dere har rett på :-)
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2007 #3 Skrevet 6. oktober 2007 ja, det er no egne greier når begge studerer tror jeg. sjekk m lånekassa og nav. man får no støtte når samlet inntekt er under en viss sum..
☆:*´¨`**´¨`*:☆ Skrevet 6. oktober 2007 #4 Skrevet 6. oktober 2007 Jeg er også studentog hvis du går på skolen fram til du er 3 uker før termin får man ca.9000 i mnd i studielån som blir til stipend.. dette gjelder alle som har studielån.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2007 #5 Skrevet 6. oktober 2007 Rondi: ja jeg er klar over det.. men jeg får bare fødselstipend (!) i 42 uker.. da har jeg enda 10 uker igjen av permisjonstiden der jeg ikke får noen form for stipend eller stødnad - eneste stødnad jeg får da er barnetrygda! you see?
oktober2007 Skrevet 6. oktober 2007 #6 Skrevet 6. oktober 2007 Som student har du også rett på engangsstønaden som er på ca 33000 kr - eg fekk den ca 3-4dager etter eg hadde sent inn søknadsskjemaet. Er også student, men skal ikkje ha permisjon frå studiet eg då (tar alt på nett i år så)... Er ikkje masse vi studenter får å leve av, så pengane må nok brukes fornuftig...
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2007 #7 Skrevet 6. oktober 2007 Alternativet er jo å begynne å studere igjen før det er gått et helt år da? (litt avhengig av hvordan det passer med semesterne) Så får du lån og stipend.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå