Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2007 #1 Skrevet 6. oktober 2007 Jeg har termin 1 januar, og skal ta 1 års permisjon. men får jo bare fødselstipend i 42 uker... og har begynt å få passelig noia med tanke på penger de resterende 2 månedene av permisjonstida? Må jo nesten begynne å legge av penger nå , for å i det heletatt ha penger til mat og husly de månedene. Samboer er også student, og har en liten deltidsjobb..så det er jo ikke store inntekta å hente der i fra.
Erisa* Skrevet 6. oktober 2007 #2 Skrevet 6. oktober 2007 Ja, hvordan de mener vi skal klare oss, er ukjent for meg! Heldigvis har jeg en mann som jobber, og han kommer til å ta permisjon fra april, så jeg begynner på igjen da. Han kommer enten til å ta permisjon med 80% lønn, eller benytte seg av ordningen med gradert uttak, så da får vi noen uker ekstra, slik at han har perm til januar (termin 20.januar). Men det går jo ikke for dere.. Aner ikke hva som er meningen at man skal gjøre, jeg. Utrolig teit opplegg egentlig!
Liten januarspire - nummer 4 Skrevet 6. oktober 2007 #3 Skrevet 6. oktober 2007 Du kan gjøre som oss, vi deler det 50\50, han har krav på like mye permisjon som du går på skole. Har termin 12.januar, så går ut i permisjon 19.desember. Samboeren er i 100 % jobb . (er litt usikker på om det blir det samme når barnefaren din er student). I alle fall, så går jeg alle fagene fram til permisjon, når jeg har født blir jeg å ta ferdig realfagene, som tilsvarer 50 % skole i uka, og da har han nemlig krav på 50 prosent permisjon, kan enten ta annenhver uke fri eller enkelte dager i uka Da har han krav på 100 % lønn .
vår baby Skrevet 7. oktober 2007 #4 Skrevet 7. oktober 2007 Hei. Er sant som du sier at du kun får støtte i 42 uker:( Både du og kjæresten din kan jo få forsørgerstipend, det er ca 1300 ekstra i mnd. Tror du som student har krav på engangsstønad fra NAV også. Det hjelper jo litt:) Så vist du tenker litt langsiktig kan du nok fint klare å spare til di siste mnder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå