Gå til innhold

liv uke 19?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er i uke 19 idag i følge bim, men jeg har ikke kjent noe liv enda er det normalt begynner å bli litt redd jeg, det står på uka mi: Babyen er i full bevegelse og det begynner du å kunne kjenne skikkelig nå. ?? er førstegangs..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Merkelig hvor forskjellig det kan stå.. Har du fått den svangerskapsboken hos lege/jordmor? Der står det at det ikke er sikkert du kjenner no før uke 22/23.. Men ett godt tips kan være: drikk ett glass med cola,saft eller noe annet søtt. Legg deg på sengen, ha det helt stille rundt deg. Fokuser bare på magen. Kan hende du kan kjenne de "leamus" bevegelsene. Det kjennes akkurat ut som leamus og bare på en plass i magen. Er sånn jeg vil beskrive det..

Skrevet

hei!:)

jeg er også førstegangs(uke19+5) og begynte å bli litt nervøs for det samme, men spesiellt når jeg ligger på magen kan jeg kjenne små sprellinger.. ikke kraftige spark, som jeg (uvitende som jeg er) hadde forventet.. tror kanskje grunnen til at jeg ikke kjente no før var fordi jeg ikke visste helt hva jeg skulle kjenne etter.. kjennes litt ut som luft/ sommerfugler i magen. forresten er det vanlig at førstegangs fødene ikke kjenner det så tidlig som andre-og flergangs.. håper det var litt betryggende eller no?

klem :):)

Skrevet

Hei!

Du skal ikke være bekymret! Dette er så utrolig individuelt! Jeg kjente ikke spark før i uke 21 med førstemann! Det er de som har født før kjenner det oftest tidligere enn de som er førstegangsfødende. Det har også litt å si hvor morkaken ligger. Ligger den på fremsiden vil du mest sannsynlig kjenne spark senere enn andre. Det kommer nok skal du se :-)

Vestlandet

Skrevet

okei takker for svar, man er gjerne litt mer nervøs med førstemann er så uvitende om alt. ja jeg har fått den boka skal ta enda en titt i den. :)

Skrevet

Jeg er i uke 20, og har enda ikke kjennt noe. Var til ultralyd i går og fikk sett en veldig aktiv gutt, så liv vet jeg det er. Fikk også beskjed om at morkaken ligger på framsiden som en pute som demper alle slag og spark, så jeg ville nok ikke kjenne noe på noen uker enda.

Kanskje er det slik med deg og??

For førstegangsr fødene er allt fra å kjenne liv i uke 14 til uke 24 normalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...