Tråle i Trøbbel Skrevet 6. oktober 2007 #1 Skrevet 6. oktober 2007 Leste dette på skravle...er selv alene med to barn på 2 og snart 5år. Minsten har nettopp begynt i bhg og jeg i jobb. Foeløbig bare som vikar, men søker på flere stillinger. Nå jobber jeg tilnærmet full stilling som vikar og ser bare etter få uker at dette er knalltøft. 100% stilling på jobb, eneansvar uten avlastning for barna. Problemet er jo at det er utlyst få stillinger i 80%, så jeg søker på 100% (og noen mindre...men det er jo lite aktuelt av økonomiske grunner...) Kan jeg etter at jeg evt har fått jobb be sjefen om å gå ned til 80%? Jeg setter jo da nødvendigvis en sjef i en knipe ift de resterende 20%...Ikke enkelt... Hva gjør dere andre som er alene med barna...Klarer dere 100% stilling..er arb.giver grei med tilrettelegging (ift åpningstider/stengetoder i bhg)...Mna er jo rimelig sårbar som aleneforelder både ift egen sykdom, barnas sykdom, planløeggingsdager i bhg...etc etc...Hvordan løser dere jobb/barn/hjem?
Gjest Skrevet 6. oktober 2007 #2 Skrevet 6. oktober 2007 No har eg ett barn. Eg var ikkje aleine da eg fekk jobben eg har i dag. Så da eg blei aleine søkte eg om permisjon anna kvar onsdag fram til 1 jan. 2009, da eg frå før har fri anna kvar onsdag p.g.a. arbeidshelg. Så da har eg gullet mitt heime kvar onsdag. El. går eg 10 min. før ifrå jobb for å rekke barnehagen, eg korter pausene mine med 10 min. Så går opp i opp. Har snakket med sjefen min om det først vel å merke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå