Gjest Sekretøsa Skrevet 6. oktober 2007 #1 Skrevet 6. oktober 2007 Jeg ønsker meg en SKIKKELIG god ostekakeoppskrift, en som er veldig enkel og lage!! (ja, ostekake er lett, men jeg har aldri laga før, og skal ha en til i morgen.... Takk for alle forslag!!!
Go`mamma`n... Skrevet 6. oktober 2007 #2 Skrevet 6. oktober 2007 http://www.spise.no/oppskrifter/ostekake/ostekake_plug.htm
♡ Rødhette ♡ Skrevet 6. oktober 2007 #3 Skrevet 6. oktober 2007 Ostekake! Ostekake Antall porsjoner: 10 Tilberedningstid: 60 min. Ingredienser: 1pk Digestive kjeks 70g margarin 1pk sitrongele 2 1/2dl vann 1pk Philadelphia ost (naturell) 1/2 kopp sukker 2ts vaniljesukker 3dl kremfløte Tilberedning: Kjeks og margarin blandes i hurtigmikser, og trykkes ut i kake/paiform. Kok opp vann og gelepulveret, rør inn osten til den har smeltet. Avkjøles. Kremfløten piskes stiv med sukker og vaniljesukker. Kremen blandes med ostefyllet. Hell dette over kjeksebunnen. La stå i kjøleskapet over natten. Pyntes med jordbær/kiwi og gjerne sitronmelisseblader Oppa toppen pleier jeg i tillegg ha på et lag med stikkelsbærgele med et dekke av kiwi.. ( overmodne kiwi ) Knallgod.. Fått møe skryt..;o
frøken blå Skrevet 6. oktober 2007 #4 Skrevet 6. oktober 2007 sjekk inne på www.detsoteliv.no kanskje du finner en god der?? =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå