(S)TinkerBelle <3 Skrevet 6. oktober 2007 #1 Skrevet 6. oktober 2007 Er man en rusmisbruker om man har røyket hasj av og til på feks fest, men har hatt kontroll på bruket sitt? Neppe. Like lite som man er en alkoholmisbruker av å drikke seg full en gang i blandt på fest. Det gjør en ikke til en alkoholiker å ta seg en fest nå og da, og det gjør deg ikke til narkoman om man røyker en joint nå og da. Skjønner ikke at det går ann å mikse begreper på den måten der altså. Rusmisbruk liksom. Misbruk er jo når man gjør noe som man ikke har spesielt god kontroll på og det går fra bruk til misbruk. Jeg har ikke svart i noen av debattene, om jeg har røyket hasj eller ikke. Så nå kan dere lure nå!
Lillejonas Mekkemikkel Skrevet 6. oktober 2007 #2 Skrevet 6. oktober 2007 Ordet "misbruk" refererer til hva som er den opprinnelige intensjonen med bruk. Hvis man skal se på et rusmiddel som fleinsopp og cannabis, må man nesten gå ut fra at den opprinnelige intensjonen med disse er at de skal spises. Altså: å spise fleinsopp og cannabis er ikke misbruk :-D
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 6. oktober 2007 hæhæ.. vel, sjokolade skal spises det også men om det går utover kroppen min pga feilernæring når alt jeg spiser er sjokolade så vil jeg vel si at det er misbruk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå