Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei dundyne til vogna som min mann brukte da han var baby. Har nok vasket den før, men har helt glemt hva jeg gjorde. Noen som kan hjelpe meg? Temperatur? Vaskemiddel? Tørking?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

står det ikke no vaskeanvisning på den? ikke bruke for høy temp tror jeg.. (du kan jo evt se på andre dun-dyner om dere har i hus, eller se på an "dyne-butikk"som kid/jysk/princess osv .. el ringe dem)

når man vasker dun i maskin bør man legge f.x. et par tennisballer m dyna, for ellers blir den veldig klumpete, ballene "fluffer" den opp, så slipper du få en dyne m all dunen i ene hjørnet..

er ikke sikker ang vaskemiddel, men det er også noe du kan ringe og spørre om .. (ville brukt nøytralt tror jeg)

Skrevet

Når jeg vasker dundyner vasker jeg som regel med nøytral ullvask for maskin. Bruker også ullprogram 40 grader og gjerne en ekstra skyllling! Pleier aldri bruke tennisball, men så tromler jeg dem på svak varme, og da blir de såå fluffy at:)

Sist vasket jeg forresten på 60 grader tror jeg, for det stod det på den IKEA-puta jeg skulle vaske. Men pleier ikke det.

Skrevet

Slik gjør du: Vaskes på 60 grader med bare litt milo eller vaskemiddel for dun.Ikke skyllemiddel.Må tørkes i tørketrommel.Ikke overstig 60 grader.Stopp trommelen hvert 20 min og ta dyna ut og rist den og legg den inn igjen.For ellers blir den fryktelig varm.Du kan godt ha noen tennisballer eller joggesko inni for å banke den opp. Når du tror den er tørr er den sannsynligvis ikke det.Så la den kjøle seg ned,så kjenner du om den er fuktig og må ha en runde til.

Skrevet

Vask dundyna på 60 grader.Tørk den i tørketrommel m 2 tennisballer.Da SLÅR DEN ut luften og gjør sånn at ikke fjerene klistrer seg sammen!!

Skrevet

Når jeg kjøpte Odenwalder posen fikk jeg beskjed om at etter den er vasket, så må den MINST 6 timer i tørketrommel for å få ut all fukten. Dun har en egen evne til å holde fukt, og skal ikke vaskes veldig ofte for den mister også en del av egenskapene sine da.

Skrevet

Vaskes på 60 grader tror jeg, og tromles på lav temp. Tar litt tid. Selv om tørketrommelen piper og sier dyna er tørr, så er den ikke det, fjærene inni er fuktige. Skrur den derfor på flere ganger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...