Gjest Skrevet 6. oktober 2007 #1 Skrevet 6. oktober 2007 noen som kan anbefale et barnevennlig sted i tyrkia der det er kjekt for oss voksne også? hadde vært greit med strand og shoppingmuligheter... og så har jeg veeeldig lyst å ta tyrkisk spa=) når er det best å reise til tyrkia? Anniken er nå en måned, tenkte enten til våren eller høsten så det ikke blir så varmt for henne...så da er hun jo enten litt over et halvt år eller rundt året...
mamman til nicolay Skrevet 6. oktober 2007 #2 Skrevet 6. oktober 2007 hei hei =) Vi var i tyrkia i sommer,uten guttungen da men vi var på et hotell i alanya som heter club paradiso. Kjempe fint hotell med barnebasseng, voksen basseng, buss ned til stranda og opp igjen. Det går buss fra hotellet og inn til sentrum hele dagen og de har masse butikker og resturanter på hotellet. De har også noe som heter free pickupserivce da kan du velge mellom en rekke resturanter i sentrum å så ringer de i resepsjonen på hotellet og ber de hente dere til en avtalt tid. Kjempe greit de kjører dere også hjem igjen hvis dere ønsker det. det ligger noen km fra selve sentrum men det er igrunnen veldig greit for det er mye roligere der på kveldene. http://www.club-paradiso.net/eng/inen.htm her er en link til hotellets side
Gjest Skrevet 6. oktober 2007 #3 Skrevet 6. oktober 2007 Ok, det høres jo kjempekjekt ut =) skal sjekke det ut!
Storebror & Lillesøster Skrevet 6. oktober 2007 #4 Skrevet 6. oktober 2007 Pascha bay blue village,ligger i alanya. Det er på star tour sine sider. Vi var der nå i september og gutten vår var da 7 1/2 mnd,gikk kjempefint,perfekt alder og reise på,hadde med alt av mat til han. På hotellet er det frisør der kan du klippe deg,barbere deg,manicyr,pedikyr,fletteing,ekstansions,farging osv... ,klesbutikker,internettkafe,matbutikk,gullsmed,suvenirforretning, og turkisk bad der du får 2 timersbehandling først badstue,så vasker de og skrubber deg med en hamp,så har de skum over hele kroppen så skylles du igjen,så er det ansiktsmaske,så masasje av hele kroppen fra topp til tå foran og bak,så er det ansiktsmaske igjen,alt det for 230 kr. De har stort basseng,barnebasen og babybasseng med tak,egen strand til hotellet,bar,og resturanger på området, Kidszone-rom for barna med leker og der viser di også film for barna. Helle dagen er det aktiviteter for store og små. Har vært der 5 ganger og skal dit igjen.
~**nuttis**~ Skrevet 6. oktober 2007 #5 Skrevet 6. oktober 2007 Vet om mange...mannen min er derfra.Om du vil vite mer,så send pm:-)
Gjest Skrevet 6. oktober 2007 #6 Skrevet 6. oktober 2007 Pascha bay blue village,ligger i alanya. Det er på star tour sine sider. -Er veldig fint!! men det ligger ca 7 km, fra Alanya. Så det er ikke mulig og gå og "shoppe" utenfor døra. De fleste hotellerne er barne vennlige. Se om der er barnepool, kort til stranr og Alanya by
Storebror & Lillesøster Skrevet 6. oktober 2007 #7 Skrevet 6. oktober 2007 syntes det er helt topp at vi ikke ligger inne i selve byen,og vi var 2 par som reiste med baby og det var 100 kr med minibuss for oss til byen og da fikk vi med barna,tok dolmus hjem 7,50 på hver. Tante har hus inne i byen og jeg liker meg MYE bedre på pascha bay.
ZigZag er 2 barnsmor! Skrevet 6. oktober 2007 #8 Skrevet 6. oktober 2007 Jeg vil få anbefale Blue Star Flower Garden i Alanya. Der er det barneklubb og barnebasseng samt barnemeny. Rommene er store, fine og rene. De legger stor vekt på hygieniske forhold og det syns jeg er viktig når det gjelder barn i syden. Dessuten har de tyrkisk bad og velvære senter i kjelleren. Der var jeg et par ganger kan du si..... Syns du skal velge et hotell i selve Alanya. Pashca Bay er flott, men det er riskig å kjøre med barn uten barnesete på de veiene med de bilene 7 km for å komme seg inn til byen. Jeg syns det ble litt kjedelig der ute. Alanya er topp og jeg har vært der mange ganger. Kommer nok til å reise dit med Sanne også:-)
gullungene 01 og 06 Skrevet 6. oktober 2007 #9 Skrevet 6. oktober 2007 vi kom hjem fra tyrkia for 2 dager siden og hadde det nydelig. tempraturen var 32 g. var en uke i juni også og da lå tempen på ca 30g. så vil anbefale og reise en av de mnd. har våre i mai også og da er det også fin tempratur. juli og august er varmt. hadde 48 g da. vi reiser alltid til green garden i alanya og det kan anbefalest. har egen strand og masse bassenger.nærme til shopping og ca 5 min med bussen inn til sentrum. men er masse og handle rundt hotellet. gå inn på ving sine sider og se.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå