Gå til innhold

Er det vanlig å arrangere babyshower...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

...for seg selv, 3mnd før termin...?

Jeg har aldri hørt om det før, men skal på det i dag.

Blir nok veldig koselig!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel mest vanlig i USA? Hadde jeg hatt flere veninder hadde jeg nok gjort det:)

Noen kaller det babyfest også:)

Kan jeg spørre hva det stod på innbydelsen om du fikk?

Skrevet

Er jo en god idé, jeg trodde bare det var vanlig at noen arrangerte det for deg...? Men nå har jeg liten peiling på slikt da...:)

Fikk en tekstmelding hvor det sto "Kom på babyshower (adresse+tidspunkt) :)"

Skrevet

Nei, det er ikke vanlig. Tradisjonen i Norge er å komme med en gave etter at babyen er født, ikke før. Hører av og til om venninner som ordner i stand til en annen venninne. Har aldri hørt om noen som har arrangert det på egne vegne, blir litt tigging i mine øyne.

Skrevet

i mitt tilfelle så trenger vi ingen verdens ting.hehe:)

Har en liten fra før..

Men kan jo være en god ide for andre å ha den showeren ,så vet man jo hva babyen har av utstyr og hva du må kjøpe før babyen kommer..

vet hva some r trad i norge, men for vår del, når mini ble født,hadde jeg to arvebodyer og to arveantrekk i skuffen.

Når han kom hjem passet omtrent ingenting og han gulpet ut begge plaggene/antrekken i løpet av 4timer ca.

så da bare det ut på butiken for oss, kjøpte ikke mye,men ble jo neon få hundrelapper..

Også en uke senere ca,får vi en HAUG av sånne klær som passer så fint:P

Nå vet jeg bedre i dag da,men som førstegangs fødende i USA, er du heldig om du har shower;)

Skrevet

Jeg føler også at det blir litt tigging, men skjønner jo at de ikke har verdens beste råd. Også tror jeg det er forventet at det både blir gave nå og når babyen kommer.... Og det blir med en liten bismak for meg, da tulla aldri har fått noe av henne (hun er 20mnd). Menmen, synes jo det er hyggelig å samles rundt en koselig begivenhet da!:)

Skrevet

Det er ikke vanlig å lage det til seg selv men att venninner gjør det for deg. Har fått det til begge tullene utrolig kos. Jeg har det for andre venninne som er gravide.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...