Gå til innhold

Uke 38...kan ikke sove

mamamimmi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Er nå i uke 38. Kan ikke sove godt om nettene, p.g.a kynnere og at barnet trykker opp mavesekken og jeg blir kvalm. Husker dette fra förrige graviditeten. Nå teller jeg dagene till födselen. Har pakket bagen for sykehuset allarede, har en fölelse barnet kan komme för termin. Eller håper bare..Det er jo et stort barn, og jeg må si magen er enorm.

Håper alt er fint med dere, kjaere venner her inne.

Klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal legge til at mine kynnere i det siste mer lignet på rier: smerten går bak mot ryggen og det presser og gjör vondt ned i skjeden. Noen med lignende erfaringer? Dette kommer mest om kvelden. Har liksom endret karakter de siste tre dagene.

Bare å vente..

Skrevet

Så koselig å "se" deg igjen mamamimmi! Godt å høre at babyen din fremdeles får nyte godt av å være i livmoren din, men nå nærmer det seg jo veldig :-)

Når det gjelder søvnløshet, så har jeg allerede vært plaget av det en god stund - ca. 5-6 uker nå og jeg er kun i uke 27, så det er leeeenge til. Kynnere har jeg ikke, men våkner gjerne rundt kl. 4 om morgene og får ikek sove igjen før jeg skal opp kl. 6. Kjenner at dagene blir lange, da mulighetene for å hvile er få. Jobber full tid og har en liten på 3 år, som krever sitt på ettermiddagen/kvelden.

Men for deg som går hjemme er rådet mitt at om du ikke får sove, så er det bare å stå opp, lese en god bok, strikke litt el.l. og så heller ta søvnen i mindre etaper i løpet av dagen - 1 time eller 2 på sofaen kan gjøre underverker. Du skal jo venne deg til det uansett, for snart må du opp hver 3. time å mate din baby :-)

Gleder meg til å høre nytt om eventuell fremgang i fødsel :-)

Skrevet

Lykke til mamamimmi! Nå nærmer det seg veldig her ;)

Tenkt at du snart har babyen din i armene.

Forstår godt at du er sliten nå, særlig når du ikke får sove godt heller.

Det er så flott å høre at det går bra med deg også nungo i denne graviditeten her :)

Stor klem til begge to

Skrevet

Takk mine kjaere venner for omtanke og råd,

Har akkurat våknet efter 2 tim sövn, mitt på dagen. Mannen og jenta er hos bestemor.

Ja nå ser jeg så veldig frem emot å treffe den lille. Jeg tror det går fint med å stå opp hver 3-4 time for å gi babyen mat, bare jeg kan ligge ner i sengen og nyte det inemellom. Nå sitter jeg opp og sover med et hav av puter men er likevel kvalm. Men skal ikke klage.

Store klemmer til dere. Smugs, jeg er registrert nå på litenvenn , så jeg dukker opp der også.

Alt godt,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...