Gå til innhold

bryllup og slikt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt preget av janteloven jeg. Synes ofte noen bruker bryllupet til å få oppmerksomhet og dyrke seg selv og jentedrømmen om en stor fluffy kjole.

Har tenkt at når jeg og min kjære gifter oss, gjør vi det i hagen til mine foreldre ( stoor hage), med påfølgende grillfest. istedenfor en tilgjort middag med langbord, taler og rosa og blå sanger. lage en stor fest for vår slekt og våre venner!

A4 bryllupet blir litt for forutsigbart :-) men hver sin smak. noen synes kanskje mine tanker er forkastelige :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forkastelig er de vel ikke, men tankene dine gir ikke mye rom for å tenke annerledes enn deg eller...:)

Tidligere ville jeg nok være mer enig, ikke det at jeg er uenig heller. Syntes bla. din type bryllup høres kjempegøy ut:) Vi har også vært innom den tanken. Meeeen, og nå kan jeg bare snakke for oss, men vi har vært igjennom noen veldig tøffe ting de siste årene, og når vi gifter oss nå i januar syntes vi faktisk vi fortjener å gjøre stas på oss selv og familien, og markere vår kjærlighet (selv om det hørtes utrolig pompøst ut...:)

Vi skal ha ett relativt lite bryllup, 33 gjester, og vi bruker tradisjonene som rettesnor og gjør det til vårt. Det blir ingen dans (gravid brud som ikke liker å danse..) etc, ingen rosa eller blå sanger (fordi jeg syntes det alltid er flaut å mime med til disse hersens sangene...) men det blir taler og det blir staselige omgivelser på Frognerseteren og fantastisk middag fra deres fantastiske kjøkken. Kall det tilgjort om du vil, I really, really do not care:)

Gikk også i utgangspunktet for en veldig enkel kjole, men noe har endret seg underveis og nå skal jeg ha en nydelig skreddersydd og ganske tradisjonell kjole, men i matt sateng så den er ikke fullt så bløtkake.

Men er det ikke supert at du får ditt drømmebryllup, jeg får mitt og de andre jentene her inne får sine også? Være seg store og pompøse eller helt enkle på en amassade i utlandet?

Ja-ja, man blir mer tolerant med årene....:) Dvs, noen blir vel bare mer jantelovpreget jo eldre man blir også... Lykke til:)

Skrevet

Dyke meg selv?

Nei, den største gleden i mitt bryllup var faktisk å glede gjestene mine også med en fantastisk dag. Jeg ønsket at de skulle være en del av laget og ikke for oss.

Vi ga gjestene en annerledes bryllupsfeiring enn "normalen". Alle satt pris på hvordan de ble inkludert og alle ga uttrykk for at de også hadde en flott dag :D

Alle planlegger sitt spesielle bryllup, om det er i hagen, på lokalet, i varmere strøk eller hotellet. Om kjolen er stor og fluffy eller enkel spiller vel ingen rolle? Alle gjør som de ønsker det.

Er vel det som betyr noe?

Skrevet

Alt kommer vel ann på hvilken livssituasjon man er i. Vi har begge to skilte foreldre - og å ha bryllupet hjemme hos én av de fire "hjemmene" vi har ville vært utelukket av mange ulike årsaker. Hjemme hos oss selv ville vi ikke hatt plass - ergo må man ha bryllupet i et selskapslokale dersom vi vil ha en fest - og det vil vi jo. En fin anledning til å lå familiene møte hverandre, samt vennene også. Videre er det jo helt opp til en selv hvordan man vil ha festen - man kan fint ha grillfest i et leid lokale også. Selv er jeg kanskje litt "snobbete" og synes det er stas å få servert en gourmetmiddag i et lekkert pyntet lokale - det er ikke hver dag jeg gifter meg :-)

Skrevet

Alle lager vel det bryllupet de helst vil ha. For noen er oppmerksomhet og det å dyrke seg selv en del av det. For de aller fleste er det vel mannen, det å være to og det å feire kjærligheten som er det viktigste. For noen føles det riktigst å reise bort og gjøre det bare de to, for noen føles det riktigst å feire med de "200 nærmeste". For deg er det riktigst å gjøre det med grillfest i foreldrenes hage.

Jeg synes ikke tankene dine er forkastelige, men jeg synes du viser liten respekt for at andre vil noe annet enn deg. Å si at langbord, taler og sanger er tilgjort og at A4-bryllupet er forutsigbart er lite respektfullt overfor andres valg. Synes jeg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...