Gå til innhold

Hvordan forholde seg til at barn biter andre barn i bhg?....

Anbefalte innlegg

Skrevet

altså, da jeg skulle hente lille idag var hun helt rød over nesa stakkar, og den ansatte forklarte forsiktig at det var et annet barn som driver og biter de andre i bhg om dagen, de hadde ikke klart å finne ''synderen'' før nå idag da jenta mi ble bitt...

Men dette andre barnet ( ble ikke sagt hvem ) hadde bare dratt tak i lille og bitt hun skikkelig på nesa, altså hun har røde merker over nesa og 2 bittesmå sår under nesa...dvs at den andre ungen har faktisk bitt 'hull' i huden hennes...

Ble litt satt ut egentlig, greit nok at slikt kan skje i bhg, det har jeg forståelse for, men hva forventer dere at bhg hadde gjort med saken?...

Hun har jo fått stivkrampesprøyte tidligere og de holder jo en stund det,men menneskebitt er jo blant det farligste ....:/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er sårt som forelder og oppdage at sitt eget barn er blitt bitt, men dessverre ikke så mye og gjøre med! Barn er barn, og de aller minste vil fra tid til annen bite for og uttrykke seg. Noen barn er værre enn andre med bitingen, men man vil aldri slippe unna tror jeg. Har selv min eldste datter på 3.5 år som ble bitt 3 ganger til blods da hun begynte i barnehagen. dette var av en liten gutt som ikke kunne prate stort, og som så veldig opp til min datter. Han fulgte henne hakk i hæl hver dag og elsket og leke med henne. Da min datter derimot ble "lei" av at han fulgte etter henne, bet han hennne, 3 ganger på en periode av 2 uker. Barnehagetantene snakket selvsagt til gutten, men er ikke stor mer og gjøre med det. Så sant ikke dette gjentar seg ut i det uendelige.

Skrevet

Ja selvsagt er det litt sårt, men samtidig så vet jeg at dette er slikt som skjer i barnehagen, og at en annen gang kan det faktisk være jenta mi som biter noen..Så den delen er liksom grei:) har intet 'nag' til biteren..

Bare lurte på om det er noe typ praksis på hvordan man i bhg forholder seg til dette...

(mye pga den ansatte som virket så utrolig usikker på hvordan hun skulle fortelle meg om episoden)

Kanskje jeg bare er innmari skummel?....hehehe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...