Gå til innhold

Hvor mye vil det perfekte bryllup koste??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye bør man legge ut for ett fint bryllup??

Hvor mye legger dere ut??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hva er for deg et perfekt bryllup??

Vi kommer til å ha det hos mine foreldre, men selvlaget mat og ikke mer enn 25 gjester, prøver å holde oss til maks 30000kr. Men om det hadde blitt ditt drømme bryllup vet jeg ikke!

Skrevet

Det kommer jo litt an på hva du legger i fint da? Og hvor stort.

Vi betaler ingenting for lokaler, men ca 1500 pr kuvert inkl alt (pynting av bord, 4 retter, drikke, kake, kaffe avec) og bare middagen kommer på ca 50 000 ++. Brudesuiten kommer på 3900,- Fotografen på 4900,- men det er uten fremkalling... kun honorar til henne. Kjolen kommer på mellom 6-7tusen, sko, undertøy, og tiara inkl. Spa i forkant kommer på ca 1500,- hår ca 2000,- sminke 600,- etc. Det baller på seg:)

Vi har vel landet på ca 80 000,- foreløpig, men da får jeg mitt drømmebryllup, men med kun familie til stedet, på ett veldig fint sted.

Skrevet

Hva gjorde dere i bryllupet då kakao?

Jeg vil jo ha det fint då, men ikke så evig dyrt liksom:) er ganske så kresen når det gjelder mat, så det blir nok billig mat ja;P skal sette meg ned å skrive gjesteliste snart, sånn at jeg kan regne ut hvor mye mat og stort lokale vi trenger.. Har dere noen tips til hjemmesider og sånt, som buketter, dekorasjoner osv?:D hadde blitt glad då:D

Skrevet

Hehe.... Vi hadde nok et litt annerledes bryllup enn det du ønsker deg, gitt. Vi hadde kjempegod mat, den var nok det dyreste, men gjestelista var ikke akkurat lang, så derfor kom vi ut med en grei pris likevel. Brudekjolen min hadde jeg kjøpt på en UNO-butikk, den ble veldig bra og veldig "meg" sammen med en Avalon-topp. Gubben fikk ny dress og et nytt slips, skjorta hadde han fra før. Ellers kostet jo blomstene noen kroner, men under en tusenlapp for brudebukett og tre jakkeslagsblomster.

Lykke til med planlegging, jeg klarte bare ikke å dy meg, jeg måtte skrive hvor mye vårt bryllup kostet. ;-)

Skrevet

ikke helt sikker på hvor mye vårt ender på... men ca 100 000 tror jeg... vist det ikke blir litt i overkant...mello 80 og 90 gjester.... ikke alle til middag da.

Skrevet

vi giftet oss 23.06.07, dagen var perfekt og vi var 78 gjester. vi var så heldig og betale bare kjole og dress, resten sto foreldrene våres for, bryllupet for oss kom på 12000,- og foreldrene tilsammen 50000, det syns jeg ble ganske billig, med tanke på at alle fikk middag og gratis alkohol. en Fantastisk dag jeg unner alle :)

Skrevet

Hei! Hvordan klarte dere å få til 50 000 til sammen for så mange gjester? Vet du hva maten kostet og hvor mye av dette som gikk til alkohol? Vi skal ha 65 gjester og jeg har kalkulert 20 000 til middag (300 kr pr pers - vi skal ha en dinnerbuffet/tapas) og 12 000 i drikke. Og så må vi ha bryllupskake og nattmat (vurderer pølse med brød som mange sier kan være helt ok på natta! selv i et bryllup!). Da vil det jo fort bli 35 000- 40 000. Og så må vi ha blomster og invitasjoner og blomster. Hm... Penga flyr! Det eneste jeg har i boks så langt er brudekjolen og har bestilt frisør! Må regne på resten! he he (tror ikke vi får så mye pengehjelp, men kanskje...). Ville bare vært artig og hørt hva som inngikk mer spesifikt i de 50 000. Synes ikke det hørtes så alt for mye ut egentlig til 78 pers.

Skrevet

Det perfekte bryllup har ingen ting med penger å gjøre!!!

Det perfekte bryllup for meg var at alle hadde det moro, alle hadde noen å prate med og at alle følte seg inkludert. Om ikke de tingene er i boks kan du betale 500 000 og fortsatt ha et lite perfekt bryllup....

Legg mer omtanke og tid i hvor folk skal sitte, hvem som passer sammen og skrenk inn på taletiden. Sett skravlebøtta sammen med noen som er stille....Taletiden som blir veldig lang av tanter/onkler med munndiare legger ofte en demper på et selskap.

Jeg er spesialist på sparing og fiffige alternativer, bare å rope!

• 2 uker senere...
Skrevet

Vi giftet oss utenlands, reiste vekk kun oss to og sønnen vår. Altså langt billigere enn de fleste bryllup... For oss var det det perfekte bryllup. Så du stiller et spm med uendelig mange svar ;)

Skrevet

Vi hadde 75 gjester. Men bare 22 til middag. Dette betalte vi:

Middag: 9000

Brudekjole, brudepikekjoler, kjole og dress til forloverne: 13000

Drikke (åpen bar): 5000

Kake: Gratis (mamma er konditor)

Hår/sminke: Gratis (forloveren min er frisør)

Spray bruning og manikyr: 1200

Nattmat: 1000 ca

Musikk: 6000

Blomster: 6500

Pynt/div til lokalet: 1000

For oss var dette det perfekte bryllup:)

Skrevet

Minst 500.000!!

Det er iallefall det det kostet da jeg giftet meg ....

Skrevet

Vi Brukte 8-10 000 for vårt bryllup. Jeg angrer ikke på noe og det var en uforglemmelig dag/kveld. Mora mi sa at hun aldri har hatt det så gøy noen gang. Skal jeg være helt ærlig, så var det meget viktig for oss å ikke bruke tåpelige 100 000 (eller, herregud, enda mer...) på bryllupet. Folk som tar opp lån for å gifte seg??

Vi fant en fantastisk kjole (mannen min som plukka den ut!).

Dro på blomstertorget dagen før med mamma for å finne blomster til bukket. Mamma og bestemor lagde den på kvelden og hadde den med til meg neste dag. Utrolig flott, profesjonell og med mye mer kjærlighet enn for noe fra butikken.

Hele følget tok bussen til og fra (det var vel nesten det gøyeste...hehe)

Vi åt middag på kinarestaurant, med drikke, taler og det som hører med.

Hjem for å spise litt kake og litt likør og lignende.

Så på byn alle mann.

Damer fnyyyser og rynker på nesa når vi forteller det. Menn hører på med stjerner i øya og spør hvorfor deres dame ikke er som meg...

Skrevet

Jeg tror ikke dette spørsmålet er helt heldig stilt. "Drømme bryllup" er så individuelt.

For oss blir dette ganske dyrt, da vi skal ha det i min kjæres hjemby, og derfor må kjøpe en del tjenester. MEN vi tar ikke opp noe lån, vi har spart, og sparer fortsatt + at vi er så heldig at mine tilkommende svigerforeldre bidrar økonomisk. Og midt i det hele bruker vi penger på IVF behandling, fortsatt uten å ta opp lån. Vi bruker heller mindre penger på andre ting for å få råd til alt. Dette er det vi har valgt, etter å ha vurdert nøye hva vi ville, og hvor mye forskjellige løsninger ville koste.

Til sist endte vi med at vi ville leie lokale, og catering fulgte da med som neste utgift osv.

Samtidig jobber vi bevist med at det skal bli gøy for gjestene våre, en opplevelse de også vil sette pris på. Så selv om vi har budsjett på litt over 100.000,synes jeg ikke folk skal si at vårt bryllup ikke blir noe gøy eller hyggelig, på samme måte som jeg IKKE kan si at et bryllup med budsjett på 10.000,- ikke blir fint og stilig.

Det jeg synes er viktig er at man planlegger og gjør sitt bryllup til nettopp sitt bryllup, med de midlene man har mulighet til, eller er villig til å avse. Dette er en av de store dagene i livet, og den skal passe brudeparet som har sin dag nettopp der og da.

Jeg vil derfor si at mulighetene er mange, innenfor de fleste budsjett og rammer. Og jeg håper alle fremtidige brudepar koser seg med reaserch planleggingen uansett hva de velger :o)

Skrevet

Jeg tror vi kommer med og enta mellom 70-80 tusen.

Vi vi skall ha 31 gäster til bords,men serverer 3 retters middag med apretiff.

6 glas vin til maten.

Kake og konjakk til kaffen.

og levande musikk og fyrverkeri(kanske)

fotograf 5000,-

Min veninnne er florist så henne ordner oppsett og brudbukett.

men vi betaler blomsterna.

Inte billigt att gifta seg....................

selv betaler jeg 14-15000 for att bli brud denne dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...