Gå til innhold

Dere som har født før...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er kanskje ett noe snålt spørsmål, men jeg lurer nå:) Er det en "regel" at man raser ned i vekt når man ammer? Eller varierer det veldig fra person til person. Synes mine nærmeste venninner som har fått barn har fått igjen kroppene sine så kjapt etter fødselen, mens jeg kvier meg litt for at jeg kommer til å sitte igjen med alle de kiloene jeg har vært så flink til å trene bort frem til jeg ble gravid... Vet at et sundt kosthold og regelmessig trim er viktig uansett...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør ikke slanke deg når du ammer, slik at du mister melka di. Men det er mange som går ned mye i vekt pga ammingen ja. Drikke mye vann er viktig! Så hvis du spiser normalt og drikker mye vann, så kan det være at du går ned i vekt.

Skrevet

nei, for all del, skal ikke slanke meg:) Er bare nysgjerrig på om det er en generell "regel" at ammingen tar så mye fett!?

Skrevet

jeg gikk ned alt jeg hadde lagt på meg ganske raskt ja.. Men så begynte jeg på cerazette, og da gikk jeg opp i vekt igjen.. Men dette er nok veldig forskjellig da! Er ingen regel som tilsier at man raser ned i vekt når man ammer, ei jeg kjenner fikk baby nesten samtidig som meg, og hun gikk ikke noe særlig ned i vekt.

Skrevet

Jeg fullamma de første 6 mnd, og alle de 23 kiloene jeg gikk opp og 5 til forsvant på den tiden.. :o) Enda matlysten var på topp og jeg spiste mer enn vanlig..

Supert for kroppen å amme, så lenge som mulig!

(slutta når snuppa på 1,5 begynte å bla fram puppen selv.. ;o) .. )

Skrevet

Jeg gikk OPP i vekt mens jeg ammet, så dette kan slå begge veier...

Skrevet

Eh, den var til Vårunge08 altså.. he he

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...