jua 10.12.05 Skrevet 5. oktober 2007 #1 Skrevet 5. oktober 2007 Har vært på sykehuset i dag og testet lillemor for forskellige ting. Fant ut at hun er alergisk mot egg. Lurer på hvordan jeg skal gå fram nå? Må vi kutte ut alt som kan innholde egg eller? Synes det er vanskelig dette, håper noen kan hjelpe meg.
NoDoubt Skrevet 5. oktober 2007 #2 Skrevet 5. oktober 2007 Ga ikke legen informasjon? Nabo-jenta er allergisk mot egg og kan ikke spise noe med egg i. Ikke spise ting som kan inneholde spor av egg heller. Så de må lese på alt de kjøper for å unngå å gi henne egg. Tror de fleste barna vokser av seg egg-allergien. Så du får nok komme på ny testing, gjerne ved 3-års alderen.
Bare jeg er meg :o) Skrevet 5. oktober 2007 #3 Skrevet 5. oktober 2007 Begge mine gutter har eggeallergi.Minste fikk påvist dette i dag. Spørs litt hvordan hun reagere.Mine går det på kraftig eksem og utslett,mens andre er så allergiske at det går på luftveiene og da er det farlig. Eldste har vokst det av seg og spiser alt....han blir snart 7. Du får kjøpt eggeerstatningspulver i vanlige matbutikker. Masse godt å lage som ikke inneholder egg. Du finner ut av det.Skremmende i starten,men utrolig hvor fort man venner seg til det:o) Lykke til
jua 10.12.05 Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 6. oktober 2007 Takk for svar. Jenta mi fikk også påvist dette i dag, han sa at vi måtte holde oss unna egg. Men vet ikke om han mente alt som inneholder egg. Hun reagerer med utslett, så har vel ikke kjempe sterk allergi. Uff får vel ringe på ped.pol å høre på mandag om hvordan jeg skal gjøre det.
☆Pacific sunset☆ Skrevet 6. oktober 2007 #5 Skrevet 6. oktober 2007 Hei Gutten fikk påvist eggeallergi da han var 2 år, nå er han 4 år og vi tenkte å få tatt en ny test nå i høst for å sjekke om han har vokst de av seg. Det virker svart i starten men det er MYE det ikke er egg i, hold henne unna eggepulver også - det kan være lurt. Sønnen min tåler verken eggepulver, eggehvitte eller eggeplomme og får hovne øyne som hovner opp så mye at han nesten ikke ser + utslett. Man får kjøpt eggerstatningspulver slik at man kan lage de fleste kaker, middager osv med det! Veldig greit. Et tips til kake uten egg er Kakemons fra Møllerens, den er kjempegod og inneholder ikke egg Av og til i starten kan det være litt trist for barna når de ikke kan spise alt det de andre kan spise - f.eks kaker i bursdager osv, men derfor er det lurt å ta med egen kake så går det som oftest greit Håper hun vokser det av seg, det sies at de fleste barn vokser det av seg innen de er 7 år
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå