Gjest Skrevet 5. oktober 2007 #1 Skrevet 5. oktober 2007 Føler det trykker så på ribbeinet over høyre lunge... akkurat som en BH som er altfor stram... men jeg har ikke bh på meg nå. Trykker så jeg føler jeg har vanskelig for å puste. Går bedre så lenge jeg sitter litt oppreist. Sambo er av den typen som tror alt går over, så derfor ringer jeg ikke noe legevakt enda.
4blir5 ¤KS 02.07.09¤ Skrevet 5. oktober 2007 #2 Skrevet 5. oktober 2007 Tror kanskje du skal ringe føden å høre med de jeg. Trenger ikke å være noe, men har du feks høyt blodtrykk, ødemer eller proteiner så er ikke den type smerte noe du venter med.. Dette fikk jeg beskjed om når jeg var inne til sjekk, ikke for å skremme.. Bedre å ringe å høre! Lykke til:)
Gjest Skrevet 5. oktober 2007 #3 Skrevet 5. oktober 2007 Det kan være gallestein da.. Er jo ikke uvanlig hos gravide. Da gjør det vondt spes. på høyre side av magen, omtrent under ribbeinet, kjennes ut som et press der - akkurat som om det er stramt belte rundt livet eller noe.. Gir gjerne litt pustevansker, eller en følelse av at man ikke får puste.. Smertestillende og varmeflaske på magen skal hjelpe på det isåfall, så det er jo verdt et forsøk. God bedring!
OhMyGod!!! Skrevet 5. oktober 2007 #4 Skrevet 5. oktober 2007 hmm...sånn har jeg og det, blitt litt verre for hver dag i grunn...men er ikke så ille at jeg hyler liksom.... må følge med da skjønner jeg
Gjest Skrevet 5. oktober 2007 #5 Skrevet 5. oktober 2007 Jeg skal prøve å roe meg ned litt, og heller prøve å sove enn å ligge å kjenne på smertene. Føler bare at jeg aldri blir hørt, så tør ikke ringe legevakta heller. Ringer hvis det blir verre. For er ikke såå vondt enda, bare ganske ubehagelig... Takk for svar =) Klemklem
Anele&Solstråla Skrevet 5. oktober 2007 #6 Skrevet 5. oktober 2007 sånn har jeg hatt det og...har trodd det var vesla sin rompe som konstant lå og presset:S Men vet jo ikke om d er like smerter... føler stikk, vondt i ribbeinet på høyre side..og det har vært veldig vondt for min del,..men har tenkt at jaja...d går vel over, kanskje teit å ringe! D hjelper når jeg strekker meg ut da, så så farlig kan det vel ikke være?!!
Staark Skrevet 5. oktober 2007 #7 Skrevet 5. oktober 2007 Perfekt beskrivelse! En bh som strammer! Jeg har det samme, har gått og kjent på det siste dagene. Mistenker at det er livmoren som er blitt så stor, at den nå treffer ribbeina. Leste i en svangerskapsbok at ribbeina går oppover og litt utover når man er gravid, for at barnet skal få god plass (antar jeg). Vi (trådstarter og jeg) er kommet nesten like langt i svangerskapet, så jeg vil tippe det er samme grunn som er årsaken,...
*Lenn* :-)) Skrevet 6. oktober 2007 #8 Skrevet 6. oktober 2007 Akkurat sånn hadde søsteren min det for noen uker siden (hun var ca 31 uker på vei da.) Fikk ikke puste skikkelig og det var vondt i brystet. Ble sendt til sykehuset og sjekket for lungebetennelse/ blodpropp i lunge etc. Det viste seg at det var en kombinasjon mellom at livmoren hadde kommet høyt opp og flere låsninger i ryggen! Var hos kiropraktor etterpå og knakk på plass 5 punkter i ryggen..... Så jeg vet at det kan kjennes sånn ut... Lykke til iallefall!
Gjest Skrevet 6. oktober 2007 #9 Skrevet 6. oktober 2007 Ahaa, takke fro svar. Ble greit med søvn inatt, og det er litt bedre, men kunne godt tenkt meg å gå uten bh idag ;-p hihi
Mamma til snart 4 Skrevet 6. oktober 2007 #10 Skrevet 6. oktober 2007 jeg har det eller hadde det akkuart likt deg, det er NORMALT. . babyen som presser på ribbebena, er veldig sviende/stikkende følelse. . noen jenter får ribbebena brukket også pga harde spark fra baby. . .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå