Lillegullet130707 Skrevet 5. oktober 2007 #1 Skrevet 5. oktober 2007 Hun våkner ca kl 5 om morgenen, får da pupp og ny bleie og sover videre til ca kl 8. Da står vi opp, steller og får pupp, prater og går litt rundt og ser på ting, så blir hun grinete ca sånn i 09.30-tida. Legger henne da i vogna og hun sover da til ca kl 11.30. Da tar jeg henne opp steller henne og får pupp, prater litt og går rundt og ser på ting, så blir hun trøtt igjen sånn i 13-tiden og vil sove til ca kl 15. Da er det igjen stell og pupp og prating og leking, så vil hun sove igjen i 16.30-tida. Da sover hun til 18-19-tida, får da pupp og ny bleie. Blir da trøtt og grinete igjen i 19-tiden. Legger henne da i lekegrinda og der sover hun i en times tid før hun våkner og blir urolig. Da steller jeg henne til kvelden og har henne oppe litt før jeg gir henne pupp og legger henne i senga. Hun er våken maks 1,5 time av gangen, er ikke det litt lite når hun er 12 uker...? Hun er våken 6-7 timer i døgnet og sover 17-18 timer.... Trodde at det var en tid på døgnet der man var lenger våken... Fysioterpauten sa at det kunne ha noe med KISS (låsning i nakkeleddene) å gjøre. At hun ble sliten og ville sove etter 1,5 timer. Vi skal til manuellterapaut neste fredag, håper det hjelper - det er så fælt å amme henne for tiden da hun er utrolig urolig og skriker mye under amminga. Vet ikke om hun ikke vil ha mer pupp eller om hun skriker bare for hun har vondt liksom....
moniccen og Stina 14.06.07 Skrevet 5. oktober 2007 #2 Skrevet 5. oktober 2007 Stina er 3,5 mnd, og sover også ganske mye. Hun er kanskje våken 1,5-2 timer i slengen, men sover ikke like lenge mellom som din, som regel i hvertfall... Så akkurat d tror jeg ikke er så unormalt... Forøvrig vet jeg ingenting om d KISS-greiene, så kan godt hende d er en sammenheng der altså... Håper du finner ut av det
Gjest Skrevet 5. oktober 2007 #3 Skrevet 5. oktober 2007 Hmmmm. Jeg synes det høres normaltut, vår baby er sånn enda! Og han er 6 mnd. Han holder av og til ut i mer enn 2 timer (er smørblid når han er våken), men da begynner han alltid å bli trøtt igjen. Når han var nyfødt, sov han nok mellom 23 og 24 timer i døgnet... Så lenge hun er våken, orientert og interessert i omgivelsene når hun er oppe, vil jeg tro det er normalt. Har du snakket med helsesøster? Ang amming: det er veldig vanlig med "puppenekt" når de er rundt 3 mnd. Det var vi igjennom også. Og når han var så liten, så var det ofte han ikke falt til ro ved puppen pga rap som han ikke fikk opp. Uansett, lykke til! Ville tatt en prat med HS og eventuelt legen hvis du er urolig...
MiPE Skrevet 5. oktober 2007 #4 Skrevet 5. oktober 2007 Synes det høres normalt ut, men hadde lagt for natten når klokken har passert 19.
Lillegullet130707 Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 5. oktober 2007 Jojolie: Hva er puppnekt, og går det over? Hvorfor nekter de liksom??? MiPE: Hvorfor ville du lagt kl 19? Hun våkner igjen etter en time og vil ha mer pupp... Derfor legger jeg henne i lekegrinden... Kanskje hun ikke våkner igjen om jeg legger henne i sengen...?
Meg og bøllegutta!! Skrevet 5. oktober 2007 #6 Skrevet 5. oktober 2007 Jeg ville også lagt henne for natta kl 19............Selvom hun våkner etter 1 time så er det en god rutine å være i seng i 19-20 tida: )
Lillegullet130707 Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 5. oktober 2007 Hm, trodde ikke man skulle legge dem så tidlig når de var så små...? Hm... Uff, må si jeg er så usikker på disse kveldsrutinene...
moniccen og Stina 14.06.07 Skrevet 5. oktober 2007 #8 Skrevet 5. oktober 2007 Stina har på en måte selv vist oss at hun gjerne vil sove i 19-20 tiden... Hvis hun er veldig trett rundt 19 og jeg ikke får i henne mat da, sovner hun i senga. Våkner da gjerne en time etterpå, og får pupp, og sovner igjen direkte... Sover tilsammen rundt 12 timer om natta, bare avbrutt av 1-2 måltider, som går raskt og rolig unna. Prøv deg frem! Det er mitt råd Selv om jeg er 3. gangsmamma, er jeg usikker ofte jeg også. Hvordan kan jeg vite hvordan DENNE babyen funker liksom )) Veldig greit å ha forumet her så man kan diskutere med andre på, jeg ringer også gjerne til helsesøster hvis jeg lurer på noe, eller snakker med venninner i samme situasjon
Gjest Skrevet 5. oktober 2007 #9 Skrevet 5. oktober 2007 Hei! Må svare deg igjen; jeg signerer de andre her og ville lagt baby for natten kl 1900 når hun likevel er trøtt da. Det har vi gjort siden han var nyfødt, funker bra...
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 5. oktober 2007 #10 Skrevet 5. oktober 2007 Babyen min er 5,5 mnd og fortsatt så er hun våken i maks 2 timer før hun må sove igjen. Som regel er hun våken 1,5 time bare... Så hvis det er unormalt for en på 3 mnd, hva er det for en på nesten 6 da? Huff, nesten så jeg ble bekymret nå...
Lillegullet130707 Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter #11 Skrevet 5. oktober 2007 JOJOLIE: Jeg spurte deg over hva puppnekt er og om det går over? Datteren min stresser veldig når hun drikker og plutselig setter hun i å hyle, så leter hun etter puppen igjen, tar et par drag og hyler like ille... Prøver å få henne til å rape, men siden hun skriker så fælt, kommer det ofte mye mat opp igjen... Jeg håper det har sammenheng med KISS-syndromet (det står at man kan få problemer med ammingen da, men problemet har kommet i det siste og KISS-syndromet har jo vært der siden hun ble født, så jeg vet ikke - sukk...)
Gjest Skrevet 5. oktober 2007 #12 Skrevet 5. oktober 2007 Jenta mi er 3,5 mnd og hun er også våken i rundt 2 timer, og så må hun natte litt, selv om det bare er for en liten halvtime. Noen ganger kan hun være våken opptil 4 timer, men da er hun rimelig overtrøtt! Helt rød i øya stakkar... Tror ikke det er unormalt jeg, hverken nå eller om noen mnd til!
Gjest Skrevet 5. oktober 2007 #13 Skrevet 5. oktober 2007 Jenta mi har også puppenekt for tiden. Spesielt på dagen. Hun begynner å skrike om jeg prøver å gi henne pupp, selv om hun er skikkelig sulten. Hun har også gulpa fælt i det siste. Har funnet ut at melka ikke kommer fort nok til henne, derfor er hun veldig glupsk på flaska, men dersom hun bare er småsulten, så tar hun puppen greit. Det kan jo være det? Fikk tips av en mamma å prøve hjelpebryst. Se på ammehjelpen.no (Jenta mi har ikke KISS-syndromet)
oktoberjentene;) Skrevet 6. oktober 2007 #14 Skrevet 6. oktober 2007 Hei på deg lilletrollet vi fødte faktisk smme dagen.. litt gøy å lese hvordan døgn rytmen deres er..... gutten min har begynt å sove mer han.. hehe.. er ikke våken så lenge han heller før han må sove igjen... vi legger han kl 19 for natten.. da er han såååå trøtt... begynner å surve i 17 tiden.. prøver å få han til å sove litt da.. så begynner vi kveldsstellet ca kl 18, litt over....... ikke for tidlig med rutiner mener jeg hvertfall.. lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå