Gå til innhold

Trenger tips/meninger. Ang matnekt


Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hva jeg skal gjøre når dattera mi ikke vil ha det jeg serverer ho til middag. Ho spiser middagsglass, men det er ikke alltid like populært. Av og til merker jeg at det er fordi det er en ny smak, (og da er det jo forståelig) mens andre ganger er det middagsglass som jeg vet ho liker.

Hva gjør jeg når ho snurper igjen munnen og nekter å spise? Tilby noe annet, eller er det jeg som bestemmer hva ho skal spise. Ho er snart 8 måneder. Vet jo at hvis ho ikke spiser så blir ho sutrete og grinete. Kan jo ikke la ho måtte vente helt til neste måltid? Litt for liten til å skjønne slik konsekvenstenkning? Vil ikke ha en kresen unge i matveien.

Hvilke erfaringer har dere? Tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I noen perioder spiser barna litt lite, og da er de heller ikke (kanskje) åpne for å prøve nye ting. Vil tro du er mer heldig med nye smaksprøver i en periode hvor hun er mer sulten.

Jeg bruker ofte trikset med å fly inn i munnen og si at maten må ta heisen ned.... Men hvis hun bare er 8 mnd så går kanskje ikke det nei....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...