Meg og bøllegutta!! Skrevet 5. oktober 2007 #1 Skrevet 5. oktober 2007 Våkner babyene deres noen ganger ca 1 time etter de har sovnet for kvelden? Gutten min gjør noen ganger det.Vanligvis sover han hvertfall 4 timer før han våkner, men noen ganger vårkner han etter en snau time............. Roet seg med en gang etter melk da...........Kan jo ha vært en lyd ute som vekte han, men jeg syns det er påfallende at de få gangene han våkner tidlig på kvelden så er det etter 1 time?) Han er 8 mnd..............
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 5. oktober 2007 #2 Skrevet 5. oktober 2007 her så har vi hatt litt småproblemer med øreverk i det siste. Symptomene som vi ser er at hun tar seg en del til det ene øret på dagtid. Og at hun kan våkne urolig ca 1 time etter at hun har sovnet. Passer bare på å holde nesen åpen ved hjelp av saltvannsdråper, samt evt. paracet på kvelden om hun virker å ha veldig vondt. Men sjelden vi trenger det heldigvis! Etter at de har ligget ca 1 time så kan det begynne å stikke litt i øret dersom de har øreverk. (ørebetennelse er myyye værre)
Meg og bøllegutta!! Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 5. oktober 2007 Han har ikke vondt for han roet seg med melk............
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 5. oktober 2007 #4 Skrevet 5. oktober 2007 Amming kan virke smertestillende :-) Men om han roer seg så ikke bekymre deg for at han våkner. Så lenge det bare er litt ømt og verkete så gjør det ikke så mye. Bare pass på at han ikke blir tett i nesen sin :-)
Meg og bøllegutta!! Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 5. oktober 2007 Mulig det er jeg som misforstår, men han har ikke øreverk........ Det er ikke ømt og verkete... Unger kan vel våkne på kvelden og natta ute at det er øreverk ; ) Jeg tenkte kanskje at det var noe sånn som at etter 1 time er den første tunge søvnfasen over at kanskje derfor flere hadde opplevd dette
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2007 #6 Skrevet 5. oktober 2007 Vi har en jente på 8 mnd som også (av og til) våkner ca 1 time etter legging. Hun roer seg som regel etter litt pupp. Tror kanskje grunnen kan være som du sier, lettere søvn etter en fase med tung søvn.
m@rie82 Skrevet 5. oktober 2007 #7 Skrevet 5. oktober 2007 hei! da min første var 8 mnd'er begynte han å våkne etter bare 1 time eller 2 timer etter han hadde lagt seg for kvelden. men han vare rett og slett bare ute etter kos... rådførte meg med hs og begynte med å venne han til at det ble ikke noe mer kos etter leggetid. etter 3 kvelder med høylytte protester sluttet han å våkne på kveld/natt. og sov helt frem til kl 6 eller 7. nå merker jeg at nr2 begynner litt på samme måte. hun er ekstremt brelete... det kan jo hende at din gutt bare er ute etter litt kos, eller våkner for å sjekke at du er der?
Meg og bøllegutta!! Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter #8 Skrevet 5. oktober 2007 Ja det kan være mange grunner til at han våkner. Har metrket at han har begynt å få litt separasjonsangst i det siste. Han krabber etter meg fra rom til rom og koser med bena mine som en liten kattunge hehe........... Jeg burde jo egentlig ikke tilby han mat da , men han roer seg så og si alltid med det og da er det lett å ty til pupp eller flaske : )
m@rie82 Skrevet 5. oktober 2007 #9 Skrevet 5. oktober 2007 hehe! ja, det er veldig enkelt og greit å tilby mat dersom de våkner fort etter leggetid. synes det er vanskelig å være streng med lillemor. men det funker jo så fint siden hun sovner igjen med en gang etterpå. de siste nettene har hun våknet et par gange ekstra, og jeg vet at hun ikke trenger SÅ mange måltider på natten lenger...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå