Gå til innhold

lite huslige menn??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har da vel aldri vært den mest huslige jeg kjenner, men snart blir jeg mor, igjen, og jeg har et stort behov for at huset kommer i orden, og jeg har desverre ikke helse til å få til alt selv.

Men min mann ser ikke ut til å bry seg om verken at senga ikke er på plass, at barnerommet ikke er klart, at utstur og klær ikke er vakset, at våre vanlige klær har fest i skittentøyskurven, at det er kaos så det tyter ut av kjøkkenskapene og at det er leker og rot over alt!!!

ingen ting skjer på eget initiativ, og ber jeg ham om å gjøre noe ser han på meg som om jeg er et monster som stiller urimelige krav..

hva er dette her???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette må være rett og slett "typisk mann" eller "uff kar" som vi bruker her i huset...

Skrevet

uff..så kjedlig at noen menn er sånn!

her har jeg tatt på meg annsvaret med å vaske klær hver fredag, greit med en fast dag, og han vasker og styrer værre uten at jeg trenger å si noe som helst. i dag har han shina opp hele huset og det gjør han hver helg. kan ikke være mere fornøyd jeg =)

hverfall nå som magen og bekkenet er helt håpløst. ellers pleier jeg hjelpe til så vi deler 50/50.

Skrevet

Kan heldigvis ikke klage over det samme. Samboeren min gjør husarbeid hver dag, fordi han foretrekker å spre det litt, som han sier! Jeg handler stort sett, og lager mat, og det hender jeg tar oppvasken, men han gjør alt det andre. Støvsuging og gulvvask har jeg ikke gjort de siste ti månedene, og han er virkelig nøye og gjør en grundig jobb. Heldigvis så ser han også hva som må gjøres, og hans terskel er lavere enn min, så han er virkelig flink. Tipper vi i totalsum deler ca 50/50, klesvasken foretrekker jeg å styre selv, og innkjøp til babyen har jeg stort sett gjort, men han er gjerne med.

Kanskje det har noe å si at vi hadde bodd lenge alene på hver vår kant da vi fant hverandre i en alder av 36? Vi var jo da begge vante med å holde hvert vårt hjem i stand. Er såre fornøyd iallfall, og vet at han også finner arbeidsfordelinga naturlig og kommer til å ta sin del av arbeidet fremover. Det må han da også, han skal nemlig ha fire måneders permisjon med babyen, og da er ansvaret hans.

Skrevet

her i huset trenger sambo et puff i rompa=)

klarer'n ikke se hva som må gjøres så kan jeg da alltids fortelle han det, så får han gjøre noe=)

han er flink til å vaske klær da...eller, putte klær i maskinen, helle i pulver og tøyskyllemiddel og trykke på knappa KAN han, men litt værre med HVA som blir lagt i maskina, og finne veien ut og på tørkestativet=)

heldig dere damer med menn som ser ting selv og shiner huset til helga=)

Skrevet

min mann ser heller ingenting. Og det ender stort sett i krangel/diskusjon hvis jeg ber han gjøre noe. Han tror/mener selv at han gjør himla mye.... er egentlig et stort problem. Jeg har lenge bedt han vaske gulvene... men neidda han utsetter det i det uendelige. Jeg sliter med bekkenet og gulv-vasken vil jeg gjerne stå over nå. Jeg tørrmopper ihvertfall hver dag, for det er ikke så tungt.

Jeg vasker klær, henger opp klær, bretter sammen klær, lager middag, vasker opp, pusser vindu (vel, det er ei stund sida nå da), vasker badene OSV., passer på at søpla blir tømt, leverer spesialavfall: glass/plast etc. Synes det blir litt vel mye ansvar på meg. Så det minste han kunne ha gjort er å gjøre litt tunge ting synes jeg: vaske bilen feks.... Er så lei av alle disse diskusjonene. Har prøvd å fordele det litt mellom oss... men det funker dårlig. Han lurer seg unna det meste.

Jeg må jo si at da jeg var på besøk hos han på hybelen hans for 9 år siden, så såg det ikke ut der. Så jeg visste vel hva jeg gikk til den gang. Og han kan gjerne ligge i månedsvis i samme sengklærne, bryr han ikke. Bare han slipper å skifte på senga liksom..USJ...

Er rimelig misunnelig på dere som har menn som gjør deres del av husarbeidet og som gjør det uten at kjærringa må mase om det i flere dager+ at de ser det selv.

Skrevet

kjenner og at eg e misunnleg på deke som har menn som virke i huset og. Min mann e flink te typiske manne ting, fikse hus bil og hage, men nett no hadde det vore godt med hjelp inne og... veldig slitsomt å ta alt sjøl, og han vert så sur når eg ber om hjelp....

resultatet vert at eg ikkje gidd mas, og slit meg ut med å gjer alt sjøl.

dritt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...