Gå til innhold

Hvordan få sparket en ny sjef...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skal til for å få sparket en nyansatt sjef med prøvetid ? jobbet i bedriften i en uke.

Noen forslag til hvordan dette må gjøres ?:)

Det er snakk om fullstendig kresj.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje det er deg det er noe galt med?

Kankskje DU må gjøre en ekstra innsats for å få en som faktisk er NY i jobben til å trives?

Ellers er vel alternativet å snakke med ledelsen?

Skrevet

Hvor mange ansatte er det på din jobb?

H*n er vel ikke kun din sjef?

Ikke enkelt å bli sjef, så du burde kanskje gi vedkommende en sjangse til å vise mer enn hva den får gjort i løpet av en uke?

Skrevet

Du kan ikke gå rundt å sparke folk for at du ikke liker han eller henne.

Må du ta deg sammen. Sjefen din fikk jobben for han eller hun var den beste søkeren.

ER det så galt får du finne den en ny jobb.

Skrevet

Vi er ca 10 stykker som jobber i denne bedriften, og ingen har fått noe godt inntrykk av denne personen, og ingen vil ha henne som sjef.

Trengs ikke å få henne til å trives.. hun er så høy på selvtilitt at hun ikke snakker om noe med oss andre ansatte. Og opplæring.. nei det trenger hun ikke av oss.... hun kan jo alt selv.

Skal man bare godta en ny sjef uansett hvordan denne personen er ?

Er det ikke bedre å si ifra med en gang at dette ikke gikk så bra..

Skrevet

Hadde jeg ikke vært gravid hadde jeg bare sluttet ja.. men litt vanskelig å få ny jobb nå :/

Skrevet

Lurer på hva du hadde sagt hvis noen hadde gitt deg fyken etter ei uke på ny arbeidsplass. Du ville vel muligens følt at du trengte litt mer tid på å finne deg til rette og bevise at du kunne gjøre jobben bra?

Skrevet

Det kan jo hende hun oppfører seg sånn pga. usikkerhet grunnet ny arbeidsplass, kollegaer og arbeidsoppgaver, har opplevd dette selv et par ganger hvor jeg har jobbet...Det viser seg at bare vedkommende finner "sin plass" i firmaet, går det som regel veldig bra!

Skrevet

ja skjønner hva dere mener.. denne personen er veldig flink, det er ikke det. Men det er personligheten hennes som ikke går overens med de ansatte. Så vi tviler ikke på at hun vil gjøre mange av oppgavene bra, men kanskje ikke den delen som har med personalet og få de ansatte til å ha det bra på jobben.

Har før hatt sjefer som jeg ikke liker, men med denne personen gruer meg og andre oss til å dra på jobb.

Denne prøvetiden er der jo for en grunn ?

Skrevet

Ja, og den varer vel litt lengre enn ei uke?

Skrevet

ja men ... er det så ille får dere ta et møte med væreombudet og eller fagforeningen. jeg er ganske sikker på at dere ikke har gitt henne en ordentlig sjanse. det er ikke lett og komme inn som sjef eller leder. man er automatisk i alles søkelys og vet at bare en forlater rommet så snakkes det om en . det heteste temaet på røykehjørnet, eller pause rommet er deg.

Husk at en eller to personer som av en eller annen grunn betsmmer seg for å ikke like en person kan få med seg de andre. mennesker er flokk dyr og følger de sterkeste.

prøv en uke og se etter det postive i stede for det negative. når alle dere går rundt og ikke liker en person så gjør det noe med stemningen i rommet og det blir negativt.

Gi nå damen en sjanse for dere steiner henne.

Skrevet

Dere må da gi henne mer enn en uke??!! Ellers mistenker jeg at det er dere som er gamle og treige og ikke vil ha forandringer i systemet.

Husk at det alltid ALLTID er to sider i en sak...

Prøv å godta henne, vær vennlig og godta at hun ikke vil ha opplæring (hvorfor skal en sjef ha opplæring av dere forresten??) Ikke følg strømmen av andre arbeidstakere, prøv å se på henne på en annen måte. Finn løsninger, ikke se etter problemer.

Negativitet spres utroolig fort, og en person kan ødelegge en hel arbeidsplass ved å dra med de andre på lasset! Ikke la det skje.

Vis at dere klarer å opptre sivilisert og klarer å samarbeide med alle typer mennesker. En uke er iallefall ALTFOR lite grunnlag!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...