Gå til innhold

" Kan jeg komme inn å leke?"

Anbefalte innlegg

Skrevet

I gata hvor vi bor er det mange barn, og med tre skjønne små selv er det stadig nabobarn og klassekamerater til de to eldste på besøk. Veldig hyggelig! Men,....det er en ting jeg stusser over, og det er når noen spør om de kan komme på besøk. Dvs, jeg reagerer jo ikke på at små barn spør, men på at foreldrene ikke "korrigerer" dem og snur sp på hodet. Jeg blir litt stram i maska jeg i garderoben på sfo når en gutt spør om han kan bli med hjem og mor bare smiler "ja , passer det eller?" Synes egentlig at slikt bør avtales på forhånd og mine har iallefall lært at de bare får spørre om noen vil komme ut eller evn bli med oss hjem. Selvsagt kan en svare at det ikke passer idag når noen spør, men som sagt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir du stram i maska;)?

Er det ikke hyggelig at noen syns dere er så koselige at de gjerne vil bli med dere hjem og leke?

Personlig hadde jeg bare sagt enten at det ikke passer idag eller at vi kan avtale en annen dag du kan komme:).

Mvh

Skrevet

Jeg er delvis enig med deg. JEg synes også at det er naturlig at de også spør om barnet vil komme hjem til dem og leke.

Min sønn har noen venner som kommer for å leke med han (Som er en del eldre enn han). De kommer alltid hit, og spør aldri om de skal leke hjemme hos dem. (Ettersom sønnn min bare er to, ville jo selvsagt jeg vært med i så fall) Men de er ganske masete de barna, så er alltid helt utkjørt etter at de har gått. Men jeg synes det hadde vært litt naturlig at mødrene til disse barna innimellom innviterte oss til å komme til dem og leke, men det skjer jo aldri...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...