Tussi og Maja Skrevet 5. oktober 2007 #1 Skrevet 5. oktober 2007 Nå har Maja blitt snart 8 mnd. Hun sitter nå ofte i høystolen sammen med oss når vi spiser. Vi gir henne ofte smakebiter av vår mat. Hun har fått mye brød og potet. Når vi sitter og spiser er det litt pes og drive å mose det hun skal smake på, så vi har gitt henne bitte små biter dersom det er ting som ikke løser seg opp slik som brød og potet gjør. (Hun har foreløpig bare to tenner nede.) Mulig vi er litt pinglete, men er litt redd for at hun skal sette ting i halsen. Hva gjør dere? Litt kjedelig å bare få smake brød og potet, og ellers kun bitte små biter av andre ting (bitene er jo så små at det sikkert ikke er mye smak i dem heller:-)
Två små trollungar Skrevet 5. oktober 2007 #2 Skrevet 5. oktober 2007 Amanda får også av vår mat. Noen ganger får hun smake litt, andre ganger er det et helt måltid, som f.eks. spaghetti og kjøttsaus (uten salt). Det som enkelt kan moses moser vi, andre ting kutter vi fint. Men hun får ikke biter av ting som er veldig harde. I 8 måneders glassen er det en del biter også, så jeg regner med at det er ok. Amanda har for øvrig også bare to tenner nede. Så fortsett med små biter du...
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 5. oktober 2007 #3 Skrevet 5. oktober 2007 Jeg har vært litt kjip på å dele middagen enda, men Mia har fått noen biter kylling og synes det er godt. Hun sitter og smatter på det til de magisk blir borte, tror hun svelger de ganske hele, men jeg gir de ganske små da. Jeg synes det er vanskelig å gi pga krydder jeg. Jeg tenker ikke på å lage ting uten salt, og jeg er kanskje litt krydderjunkie også, så jeg tror det vi spiser blir for sterkt for henne. Spiser dere andre mat uten salt/sterkt krydder når dere gir det til barna?
Lykkebarn og Mathilde Skrevet 6. oktober 2007 #4 Skrevet 6. oktober 2007 Hei, Her går det også i små biter brød. Det liker hun veldig godt. Ellers gir jeg henne smakebiter av sauser og aioli er faktisk noe hun digger. Men bare i små mengder. Tror ikke du skal være så redd om maten er litt krydret så lenge det bare er smaksprøver og ikke ett helt middagsmåltid. De skal jo utvikle smakssansene også. Men jeg er enig i at større biter er litt skummelt enda og her har vi jo ikke fått noen tenner enda.
Tussi og Maja Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 6. oktober 2007 Ja, små biter må det vel være. Ga henne i dag et middagsglass for 8 mnd, og det var ganske store biter med pasta i. Maja brukte jo evigheter for å få i seg et halvt glass:-) Men i forhold til størrelsene på bitene i det glasset, kan jeg i hvert fall med god samvittighet fortsette å gi henne smakeprøver som før. Jeg tenker ikke så mye på salt/krydder når jeg gir henne smakebiter. Det er jo uansett veldig lite hun får i seg.. Dessuten er det jo litt salt i HIPP og Småfolk-middagene..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå