Gjest Skrevet 5. oktober 2007 #1 Skrevet 5. oktober 2007 Vi skal ha klubbgodt... Det er et stort horn som er fylt med ost, skinke og grønnsaker... heeelt nydelig! Oppskrift: deig... 1 kg hvetemel 50 g gjær 2 ss smør (knas inn i melet) 2 egg 3 ts salt 3 ss sukker 4 dl melk Blandes sammen. heves i 20 minutter Fyll: 300 g revet ost 400 g skinke En halv paprika skjært i små terninger En halv purre eller vårløk i små biter, has litt i stekepannen først Evt andre grønnsaker som f.eks mais KJevle deigen til en rektangel. Legg fyll i midten, purre først og sist. Dekk over med deig, form til et horn. Pensle med egg og strø på sesamfrø. etterheves i 20 minutter stekes på 220 grader i 15-20 min
Monajenten Skrevet 5. oktober 2007 #2 Skrevet 5. oktober 2007 Her blir det mest sannsynlig nachos!! Du trenger: - en pk kjøttdeig - en pose tortillachips cheese - ketchup - melk - grillkrydder - en boks med mais - revet ost 1. Sett ovnen på 200 grader. 2. Stek kjøttdeigen ferdig. 3. Ha i melk sånn at det dekker bunnen i stekepannen. 4. Sprut på ketchup og bland godt sammen til en god saus. 5. Smak til med grillkrydder. 6. Ha i en boks med mais og la det småputre litt til sausen har trukket litt inn i kjøttdeigen. 7. Ha tortillachips og kjøttblandingen lagvis i en ildfast form. (chips - kjøttdeig - chips - kjøttdeig - chips). Ha ost på toppen. Ha i ovnen til osten er smeltet.
mamma >to gull Skrevet 5. oktober 2007 #3 Skrevet 5. oktober 2007 Fahitas (vet det er feil skrevet...!!!!) blir det her.. Og MASSE smågodt etter det..Gubben fikk helt sjokk når jeg så hvor mye jeg hadde kjøpt..hihi...:-)
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 5. oktober 2007 #5 Skrevet 5. oktober 2007 "hjemmelaget" brownies (kakemix) med smeltet sjokolade, marshmellows og pisket krem....
Koala *g07* Skrevet 5. oktober 2007 #6 Skrevet 5. oktober 2007 Her er det alltid fredagspizza, og den er alltid hjemmelaget =)
*Anonymus Maximalus* Skrevet 5. oktober 2007 #7 Skrevet 5. oktober 2007 taco, taco, taco:D:D Og godteri da:D
Rusketuska Skrevet 5. oktober 2007 #8 Skrevet 5. oktober 2007 Her er det snart klart for lammestek ) mmmm, lukter deilig!!!! Gni steka inn med salt, pepper, rosmarin og timian. legg den i leirgryte, sammen med gulrøtter, løk og purre. Sett den inn i kald ovn, sett på 125 grader i ca 2-3 timer ( til 76 grader) Legg den i folie ca 20 min.. Lag saus av brunt sukker ( karamalliser den) ha i rødvin, kraft fra steken og la det koke inn, ca 30 min. Ha i fløte og rømme ) Krydr etter smak. Stek sopp og sukkererter elller annet gr.saker etter smak. Deilig måltid!!! :=))) Mmmmm.... nam nam:))
to jenter og ett gull i magen Skrevet 5. oktober 2007 #9 Skrevet 5. oktober 2007 skal bare steke en pizza vi i dag. i morra tenkte jeg og lage noe mer ut av maten:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå